دو استندآپ کمدی و یک نمایش به کارگردانی کاوه مهدوی و بازی امیرکربلایی زاده، معصومه شیخ‌زاده و فرامرز قلیچ خانی در سوئد به صحنه می‌رود.

 

پایگاه خبری تئاتر: دو استندآپ کمدی با بازی امیرکربلایی زاده و کارگردانی کاوه مهدوی یکشنبه 24بهمن‌ماه ساعت16:30 در سوئد اجرا می‌شود. استندآپ کمدی «صلح» و یک استندآپ کمدی دیگر که بی‌کلام است، با بازی امیر کربلایی زاده‌، در سالنی اجرا می‌شود که85 درصد مخاطبان غیر ایرانی هستند.

همچنین نمایش «زن تنها» نوشته داریو فو که یک شخصیت زن دارد، با بازی فرامرز قلیچ خانی و معصومه شیخ‌زاده به صحنه می رود که قلیچ خانی نقش یک زن را در این نمایش بازی می کند. دراماتورژی این متن را کاوه مهدوی برعهده داشته و برای این اجرا از ترجمه منیژه محامدی از متن «زن تنها» استفاده‌شده و قرار است انجمن تئاتر سوئد و کشورهای اسکاندیناوی به تماشای این اثر بنشینند.

کاوه مهدوی، کارگردان این نمایش‌ها درباره این سفر به ایران تئاتر گفت:‌ «ما همراه با گروهمان با مجموعه نمایش‌هایی به سوئد می‌رویم و امیدوار هستیم در این مدت کوتاهی که در کشور سوئد اقامت داریم، بتوانیم زمینه‌ساز مراودات فرهنگی خوبی در آینده  باشیم».

او گفت: ‌«بنیاد «استرینبرگ» یکی از قوی‌ترین بنیادهای تئاتری در کشور سوئد است و تلاش می‌کنیم بتوانیم بستر همکاری خوبی را داشته باشیم. با توجه به اینکه با نمایندگان انجمن ایکیا (انجمن مراودات فرهنگی ایران و سوئد) صحبت کرده‌ایم، فکر می‌کنم شرایط خوبی برای تبادلات فرهنگی در آینده وجود دارد».



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه جشنواره تئاتر فجر با صدای استاد شجریان / معرفی برگزیدگان

پردیس تئاتر تهران افتتاح شد

خداحافظی سعید اسدی از دبیری جشنواره تئاتر فجر

بزرگداشت دکتر علی رفیعی برگزار شد

علی رفیعی: تئاتر در زیرزمین ها و انباری های تئاتر شهر به دست نمی آید

وزیر ارشاد: باید عرصه تئاتر را به بزرگان این هنر واگذار کنیم

«برای کلاه آهنی‌ها» در تئاتر باران به صحنه می‌رود.

نمایشنامه «نظارت عالیه» اثر ژان ژنه با ترجمه ایرج انور منتشر شد

«بازگشت به خانه» در ارغنون به روی صحنه می‌رود

باغ آلبالو در تالار وحدت اجرا می شود

بیش از 300 درخواست حضور برای کارگاه های گروه تئاتر اودین

تئاتر شهر میزبان پنج اثر نمایشی جدید خواهد بود.

صالحی امیری: بودجه تئاتر در سال 96 دو برابر می شود