مرحله ارزیابی آثار 23 گروه نمایشی برای حضور در بخش چشم‌انداز سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از امروز در اداره تئاتر آغاز شد.

پایگاه خبری تئاتر:  حسین کیانی، دکتر محمدباقر قهرمانی و دکتر پریندخت زاهدی اعضا هیات ارزیابی بخش "چشم‌انداز تئاتر ایران" در جشنواره سی و دوم تئاتر فجر را تشکیل می‌دهند و اسامی نمایش‌های پذیرفته شده را روز اول دی‌ماه سال‌جاری اعلام می‌کنند.

بخش "چشم انداز تئاتر ایران" ویژه نمایش‌هایی است که توسط نمایشنامه‌نویسان ایرانی نوشته شده‌ و پیش از این در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده و اجرای عمومی هم نداشته‌اند. امسال 23 گروه نمایشی برای شرکت در این بخش به مرحله بازبینی رسیدند که از میان آن‌ها، 12 نمایش به مرحله نهایی می‌رسند. گروه‌های راهیافته به مرحله نهایی حداکثر تا سقف 120 میلیون ریال، به تشخیص هیات انتخاب و بر اساس ضوابط اعطای کمک هزینه جشنواره، کمک هزینه اجرا دریافت خواهند کرد.

افزایش مهلت ارسال عکس و پوستر به جشنواره فجرخبر دیگر از جشنواره تئاتر فجر اینکه محدوده زمانی ارسال آثار در بخش‌های عکس و پوستر سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر افزایش یافت تا هنرمندان این دو بخش فرصت بیشتری برای ارسال آثار خود داشته باشند.

ابراهیم حسینی، مدیر بخش عکس و بخش پوستر جشنواره تئاتر فجر با بیان این مطلب، اعلام کرد: محدوده زمانی برای آثار متقاضی در بخش عکس، در برگیرنده عکس نمایش‌هایی است که اجرای آن‌ها، عمومی یا جشنواره‌ای، در فاصله زمانی 1 آذرماه 1391 تا 10 آذرماه 1392 به روی صحنه رفته باشند و محدوده زمانی برای آثار متقاضی در بخش پوستر، دربرگیرنده پوستر نمایش‌هایی است که اجرای آن‌ها، عمومی یا جشنواره‌ای، در فاصله زمانی 1 دی‌ماه 1391 تا 10 آذرماه 1392 به روی صحنه رفته باشند.

این تغییر با هدف پوشش کلیه آثار در حوزه‌های عکس و پوستر تئاتر در جشنواره تئاتر فجر، اتفاق افتاده و هنرمندان می‌توانند تا تاریخ 27 آذرماه برای بخش عکس و تا تاریخ 25 آذرماه برای بخش پوستر، آثار خود را ارسال کنند.

گفتنی است، شرایط ارسال آثار در سایت جشنواره تئاتر فجر، به آدرس اینترنتی www.fajrteaterfestival.com اعلام شده است.

سی‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از روز 24 دی‌ماه تا 12 بهمن‌ماه سال جاری به دبیری اسماعیل عالی‌زاده در تهران برگزار می‌شود.