کیوان نخعی، نویسنده نمایشنامه «سرشاخ» که این روزها به کارگردانی نیما ذاکر در تماشاخانه بازیگاه روی صحنه است گفت: «نمایشنامه «سرشاخ» متنی کمدی است که موضوعی اجتماعی را دست مایه قرار داده است و به منفعت طلبی و از بین‌رفتن انسانیت انتقاد می‌کند.»

 

پایگاه خبری تئاتر- آنا: کیوان نخعی گفت: «این اثر نمایشی با نگاهی به آینده شرایطی را از جامعه به مخاطب نشان می‌دهد که بدی‌ها و آنچه عیب محسوب می‌شود در روزگاری از نظر مردم حسن تلقی می‌شود. در جهان این داستان به خوی حیوانی انسان‌ها بیشتر پرداخته می‌شود و در مخاطب این فکر را ایجاد می‌کند که احتمال دارد با فراموش کردن یا کنار گذاشتن انسانیت جامعه به چنین وضعی دچار شود.»

وی در معرفی این اثر تاکید کرد: «مضمون این اثر نمایشی درباره شهری است که با دوری از انسانیت، خوی حیوانی قوی‌تری پیدا کرده‌اند. خوی حیوانی افراد این جامعه با شاخ در آوردن آنها نشان داده شده است. در آغاز افراد در مواجهه با این موضوع می‌گویند کسی که شاخ درآورده باید روانه زندان شود. اما در ادامه با شاخ درآوردن همه افراد جامعه اعتقادها به سمتی گرایش پیدا می‌کند که کسی که شاخ ندارد باید به زندان انداخته شود! در این راستا افراد جامعه منفعت خود را در نظر می‌گیرند و قوانین را تغییر می‌دهند و کسی را که شاخ ندارد متهم می‌کنند.»

نخعی همچنین بیان کرد: «این اثر نمایشی به زمان و مکان خاصی اشاره ندارد و حتی کاراکترهای آن را نیز دکتر، مرد، زن، مدیر سیرک، زن جوان و... تشکیل داده‌اند. نمایش«سرشاخ» قصد دارد بدون اشاره به مکان و یا جامعه‌ای، دوری افراد جامعه از انسانیت و پیش رفتن به سوی خوی حیوانی را نشان دهد. این اثر می خواهد مخاطبش را با فرجام دوری از انسانیت آشنا کند.»

نمایش «سرشاخ» یا نقش‌آفرینی نیلوفر دهقان، فروزان رضایی، تینا طارمی، مهتاب امیر کافی، پانیذ نوروزی، بیتا رسولیان، علیرضا تکش، فرزاد مظاهری، مهرداد براتی، مسعود عابدی، پوریا عباس پور، روح الله فرهنگ دوست، افشین کامیاب فرد، داریوش مفاخری، مهدی دانش، علی هادوی، نیما ذاکر تا 12 اسفندماه هر شب ساعت 19:30 در تماشاخانه بازیگاه اجرا می‌شود.

 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

ایوب آقاخانی با مشعلی در آشوب در رادیو فرهنگ

"پرویز جاهد" به جمع داوران جشنواره ناظرزاده کرمانی پیوست

تمدید مهلت ثبت‌نام در «جشنواره‌ تئاتر سوره»

سامان احتشامی به گروه محمد رحمانیان پیوست

نامه‌های هنریک ایبسن منتشر شد

اجرای «حرف بزن مده آ» در جشنواره CHELoVEK روسیه

افتتاح نمایش «مانوس» با صدای یک پناهجوی زندانی

افزایش دو برابری بودجه تئاتر قطعی است

هدیه آذرنگ به نامزدهای تئاتری جشنواره فیلم فجر

ویولن تایتانیک دوباره اجرا می شود

نمایشنامه یک صحنه برای یک نفر منتشر شد

3 نمایش پایانی تماشاخانه ایرانشهر در سال 95