کارگردان نمایش «غول بزرگ مهربان» می گوید خوشحال است کودکان و پدر و مادرها در کنار هم به تماشای این کار می‌نشینند.

پایگاه خبری تئاتر: وقتی متن، کارگردانی، بازی، طراحی صحنه و... یک نمایش درست و حساب شده باشد، انتظاری جز موفقیت برای آن نمی‌توان داشت. این اتفاقی است که برای نمایش «غول بزرگ مهربان» رخ داده و هرشب تماشاگران زیادی را به تالار هنر می‌کشاند.

نمایش «غول بزرگ مهربان» بر اساس متنی از دیوید وود با کارگردانی مریم کاظمی و نقش‌آفرینی هنرمندانی چون حسین محب‌اهری، جواد اعرابی، میترا کریم خانی، پریسا فلاح‌زاده، عماد سالکی، مریم کاظمی و... شکل گرفته است.

 این نمایش داستان دختری یتیم به نام سوفی است که ربوده و به سرزمین غول‌ها برده می‌شود. او در آنجا با یک غول بزرگ دوست می‌شود که بر خلاف دیگران مهربان است و قصد آزار آدمیان را ندارد و....

نمایش «غول بزرگ مهربان» با اینکه از تجهیزات و امکانات پیشرفته صحنه بهره‌ای نمی‌برد، اما با تمهیداتی ساده، فضایی شاد و فانتزی را می‌آفریند. این ویژگی در کنار کشش داستانی متن و بازی‌های خوب و متناسب با فضا، باعث می‌شود «غول بزرگ مهربان» از معدود نمایش‌هایی به شمار آید که هم زمان می‌تواند پدران و مادران را در کنار کودکان مجذوب خود سازد.

مریم کاظمی در این باره می‌گوید: «من خیلی خوشحالم که نمایش ما می‌تواند از کودکان ۹ ماهه تا سالمندان ۹۰ ساله را پای خود بنشاند. به نظر می‌رسد پدر و مادر‌ها هم در کنار فرزندان خود درگیر ماجرای نمایش می‌شوند و با دقت ماجرا‌ها را دنبال می‌کنند.»

 او در باره فضای فانتزی این نمایش توضیح می‌دهد: «تئا‌تر کودک بدون خیال‌پردازی معنایی ندارد. «غول بزرگ مهربان» یک نمایش در نمایش است که از دل یک جشن تولد خانوادگی، تئاتری کودکانه را پدید می‌آورد. از همین نقطه رویا‌پردازی و فضای فانتزی کار شکل می‌گیرد و تا پایان ادامه می‌یابد.»

 این کارگردان با اشاره به اینکه سعی نکرده است فضای نمایشنامه را بومی کند، می‌افزاید: «صرفا تغییر اسامی یا ایرانی کردن یک داستان خارجی، موضوع را قابل فهم‌تر نمی‌کند. درک موقعیت انسانی، که نویسنده خلق کرده، مهم است و اگر درست انجام شود از طرف هرکس و هر فرهنگی دریافت می‌شود.»

 نمایش «غول بزرگ مهربان» تا هفته اول دی هر شب ساعت 19 در تالار هنر اجرا می‌شود.