سمینار بین المللی «تئاتر و ظرفیت های بخش غیر دولتی» در حالی از ۱۵ اسفندماه کار خود را در تهران آغاز می کند که ۲۱ پژوهشگر ایرانی با ارائه ۱۶ مقاله پژوهشی در آن حضور دارند.

 

پایگاه خبری تئاتر: در بخش ایرانی سمینار بین المللی «تئاتر و ظرفیت بخش غیر دولتی» ۱۶ مقاله از پژوهشگران شناخته شده کشور ارائه می شود. با اعلام هیات علمی سمینار ، از ایران رحمت امینی و مرضیه کریمیان کالکی با مقاله «تاثیر سالن های خصوصی در گسترش و رشد تئاتر در شهر تهران»، بهزادقادری با مقاله «تئاتر یا فضای تئاتری؛ دولتی یا غیردولتی؟»، اردشیرصالحپور با مقاله «تمرکزگرایی و استبداد، دو عامل بازدارنده تئاترخصوصی در ایران»، رضا کوچکزاده با مقاله «بررسی بازدارنده های خصوصی شدن تئاتر در ایران» در این سمینار حضور خواهند داشت.

فرزاد معافی مقاله «تاثیر موج سوم علمی در دانشگاه های غیر دولتی بر تئاتر دولتی»، پرستو محبی مقاله «به کارگیری ظرفیت های علمی وعملی تئاتردانشجویی در بدنه تئاتر غیردولتی»، شیوا مسعودی مقاله «نقش دراماتورژ در هویتبخشی به تئاترهای خصوصی(غیردولتی)» و غزاله رشیدی مقاله «شناسایی مولفه های سرمایه گذاری در بین اعضای گروه های تئاتر به منظور ارایه راه حل» را ارائه می کنند.

عطاءالله کوپال مقاله ای تحت عنوان «کیفیت تعامل دولت با توسعه»، یوسف باپیری و اشکان خیل نژاد مقاله ای با عنوان «بررسی رابطه نهاد دولت با تئاتر در ایران - پس ازخصوصی سازی دولتی با تکیه بر تولیدات تئاترهای بخش غیردولتی در دولت یازدهم»، زهراخوشبویی، محمدعلی ابوترابی و حسن جودکی مقاله ای با عنوان «مداخله ی دولت در تئاتر ایران: قاعده در برابر صلاحدید» را ارائه می کنند.

لاله تقیان در این سمینار بین المللی مقاله ای با عنوان «رابطه ی تئاتر خصوصی و بخش دولتی»، فراز فلاح نژاد مقاله ای با عنوان «نقش روابط عمومی در فرایند خصوصی سازی تئاتر ایران»، ولی الله شالی مقاله ای با عنوان «ضرورت های تئاتر غیر دولتی در ایران بر اساس گفتمان های مدنی»، مریم دادخواه و کیمیا خطیب زاده مقاله ای با عنوان «رشد کمی و کیفی اجراها در سالن های پایتخت با تمرکز بر تالار ایرانشهر» و علی قلیپور مقاله ای با عنوان «سیاستگذاری فرهنگی، دولت و مساله ی تئاترعامه پسند و جاذبه های آن» را ارائه خواهند کرد.

سمینار بین المللی «تئاتر و ظرفیت های بخش غیر دولتی» از ۱۵ تا ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۵ با ارائه ۳۰ مقاله و برپایی ۸ میزگرد در مجموعه تئاتر شهر تهران برگزار می شود.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

ایوب آقاخانی با مشعلی در آشوب در رادیو فرهنگ

"پرویز جاهد" به جمع داوران جشنواره ناظرزاده کرمانی پیوست

تمدید مهلت ثبت‌نام در «جشنواره‌ تئاتر سوره»

سامان احتشامی به گروه محمد رحمانیان پیوست

نامه‌های هنریک ایبسن منتشر شد

اجرای «حرف بزن مده آ» در جشنواره CHELoVEK روسیه

افتتاح نمایش «مانوس» با صدای یک پناهجوی زندانی

افزایش دو برابری بودجه تئاتر قطعی است

هدیه آذرنگ به نامزدهای تئاتری جشنواره فیلم فجر

ویولن تایتانیک دوباره اجرا می شود

نمایشنامه یک صحنه برای یک نفر منتشر شد

3 نمایش پایانی تماشاخانه ایرانشهر در سال