محبوبه بیات از حضور در نمایش «گلوله جادویی» کار احمد ایرانی‌خواه که قرار است در جشنواره‌ی تئاتر فجر اجرا شود،‌ کناره‌گیری کرد.

پایگاه خبری تئاتر: این هنرمند که قرار بود در این نمایش به عنوان بازیگر حضور داشته باشد  درباره دلایل کناره‌گیری‌اش از این نمایش گفت: اخیرا در نمایش «گلوله جادویی» مشغول تمرین بودم، این کار شامل پنج اپیزود است که در یکی از اپیزودها با نام «شیشه بی‌ترک» من به همراه آقای هوشنگ قوانلو بازی می‌کردیم.

او ادامه داد: خیلی از جوان‌ها گله می‌کنند که چرا پیشکسوتان با ما کار نمی‌کنند اما وقتی با آنها کار می‌کنیم روز اول احترام می‌گذارند و محبت می‌کنند ولی بعد رفتارهایشان تغییر می‌کند. هنگام پذیرش این نقش همه‌ی شرط و شروط‌هایم را توضیح داده بودم اما بگونه‌ی دیگری با من برخورد شد.

بیات اظهار تاسف کرد: واقعا من خیلی خسته‌ام که بخواهم با آدم‌ها جر و بحث کنم که چه چیزی درست و چه چیزی غلط است به همین دلیل ترجیح می‌دهم جایی را که برای کار کردن دوست ندارم، ترک کنم و به تنهایی خودم بروم.

این بازیگر با اشاره به اینکه این روزها دیگر مردم از تئاتر‌های با کیفیت استقبال نمی‌کنند، عنوان کرد: به این نتیجه رسیدم که مردم آنقدر گرفتار مشکلات مالی و روزمره خود هستند که دیگر از نمایش‌های خوب استقبال نمی‌کنند و کارهایی که رقص و موسیقی و جوک داشته باشد تماشاگر دارد. اما به محض اینکه کاری صاحب فکر باشد، مردم به دلیل اینکه فکرشان خسته است حوصله دیدن چنین کاری را ندارند.

این هنرمند تئاتر با اشاره به نمایش خودش «گرفتار شدن باز در آشیانه جغدان» که به تازگی در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا شد، یادآور شد: کار ما تبلیغات و اطلاع رسانی مناسبی نداشت ولی در مجموع چیزی که خیلی به آن می‌بالم، حضور جوان‌هایی بود که از شهرستان به دیدن این کار آمدند. با اینکه زمان اجرا سالن پر نمی‌شد‌، اما مخاطبان فهمیده‌ای داشتیم که دوست داشتند، مولانا بشنوند. خوشحالم با اینکه مخاطبان نمایش ما کمیت زیادی نداشتند، ولی کیفیت خوبی داشتند.

محبوبه بیات در پایان صحبت‌هایش گفت: در شرایط موجود واقعا دست و دلم به کار نمی‌رود. چون ناراضی و آزرده هستم و دل شکستگی‌هایی برایم درست کردند. جامعه ما دارد به سمت چیزهای باسمه‌ای می‌رود. به بازیگر و کارگردان تقلبی هم بیشتر توجه می‌شود و دیگر اصل را نمی‌خواهند.