کیومرث مرادی از برگزاری کارگاه‌های تخصصی تئاتر، بازتولید یک اثر نمایشی و معرفی 3کتاب روز جهان به تئاتری‌ها خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر:  کیومرث مرادی کارگردان و مدرس تئاتر که مشغول تحصیل در مقطع دکتری تئاتر در یکی از دانشگاه‌های کشور آمریکاست برای مدت کوتاهی به ایران بازگشته است. او در این مدت هم از کار تئاتر غافل نبوده و به فعالیت‌هایی در این زمینه مشغول است مرادی گفت: در حال حاضر مشغول برگزاری کارگاه بازیگری در آموزشگاه هنری باران با عنوان "‌چگونه می‌توان بازیگری را متوقف کرد" هستم. در کشور ما بازیگران مستعد خوب در نسل جوان و میانه با پتانسیل بالا وجود دارند و خوشحالم که به بهانه برگزاری کارگاه با نسل جدید تئاتری آشنا می‌شوم.

او افزود: از زمانی که به کشور بازگشته‌ام خیلی‌ها ابراز علاقمندی کردند که کارگاهی در زمینه کارگردانی هم برگزار کنم و از آنجا که شاگرد استاد سمندریان بوده‌ام فرصت مناسبی است تا درس‌هایی را که طی 10سال از کلاس‌های بی‌نظیر ایشان آموختم به دیگران انتقال دهم. پس به زودی کارگاه تخصصی کارگردانی به عنوان " 16درس کارگردانی" را برگزار می‌کنم.

او در ادامه افزود: سه کتاب معتبر در حوزه تئاتر به همراه خود به ایران آورده‌ام که در حال ترجمه آنها هستم و امیدوارم به زودی بتوانم آنها را به بازار نشر برسانم ضمن اینکه آنها را در کارگاه‌های خود تدریس می‌کنم. یکی کتاب "چگونه بازیگری را متوقف کنیم" نوشته "هارولد کافثین " است که به شرح متد یکی از معروف‌ترین هنرمندان تئاتر آمریکا و سینمای جهان لی‌استراسبرگ بنیان‌گذار اکتورز‌استودیو می‌پردازد و متد بازیگری او می‌تواند خیلی به دانشجویان و حتی حرفه‌ای‌های تئاتر کمک کند. اثر دیگری که به وسیله ترجمه آن را می‌خواهم به دوستان تئاتری‌ام معرفی کنم "بازیگری فیلم" نوشته مایکل کین است و از کتاب‌های به روز و جدید در حوزه سینما است.

کتاب دیگری که در دست ترجمه دارم نسبت به بقیه طولانی‌تر است که " تاریخ مدرسه اکتورز استودیو" نام دارد و به بررسی تاریخی چگونگی تاسیس مدرسه اکتورز از ابتدا تا به امروز و کارهایی که در آن انجام شده‌ است می‌پردازد.

مرادی همچنین از به روی صحنه بردن یک اثر نمایشی خبر داد و گفت: در صدد هستم یکی از آثار پیشین خود را باز تولید کنم که هنوز در حال رایزنی با سالن‌های نمایشی هستم و تمرینات را آغاز نکرده‌ام.

گفتنی است؛ جزئیات برگزاری کارگاه کارگردانی و همچنین اجرای نمایش کیومرث مرادی به زودی از سوی هنرآنلاین در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.