بنیاد رادی کارگاه نمایش‌نامه‌نویسی تحت عنوان ˝ 6 عنوان 6 مدرس˝ را با تمرکز به روی نمایش‌نامه ˝ از پشت شیشه‌ها˝ نوشته اکبر رادی برگزار می‌کند

پایگاه خبری تئاتر:  بهزاد صدیقی سخن‌گو و مدیر اجرایی بنیاد رادی گفت: در آخرین جلسه هیات مدیره بنیاد رادی تغییراتی در وظایف هیات مدیره به وجود آمد چرا که 2سال یک‌بار وظایف اعضا در این بنیاد طبق آیین‌نامه تغییر می‌کند.

او افزود: البته حمیده بانو عنقا همچنان رئیس این بنیاد باقی ماند و عطاالله کوپال به سمت مدیرعاملی این بنیاد انتخاب شد. فریندخت زاهدی به عنوان مسئول بخش پژوهش بنیاد و شهرام کرمی، محمدامیر یاراحمدی، فرامرز طالبی و هادی مرزبان از دیگر اعضای هیات مدیره این بنیاد هستند.

صدیقی درباره نزدیک‌ترین برنامه‌های اجرایی بنیاد رادی توضیح داد: سومین کارگاه نمایشنامه‌نویسی قرار است از سوی بنیاد در مدرسه تئاتر سه نقطه در تاریخ 4، 5 و 6 دی ماه سال جاری برگزار شود. در این دوره که با عنوان " 6عنوان و 6مدرس" برگزار می‌شود بر خلاف دوره‌های قبل عناصر جزئی‌تر نمایشنامه‌نویسی  به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

بهزاد صدیقی " 6عنوان 6 مدرس" را کارگاهی عملی دانست و اساتید این کارگاه و عنوان دروس را به شرح زیر معرفی کرد: محمد چرمشیر " زبان دراماتیک"، سعید اسدی " کشمکش در نمایشنامه"، بهزاد صدیقی " فضا و ساختار فیزیکی صحنه"، عطا الله کوپال " روایت‌شناسی در نمایشنامه‌نویسی"، قطب‌الدین صادقی " مرفولوژی سوژه" و محمدامیر یاراحمدی " نقطه اوج در نمایش" را تدریس می‌کنند. ویژگی این کارگاه‌ها این است که در زمان ثبت نام هنرجویان به آنها اعلام می‌شود که این کارگا‌ها با تمرکز بر نمایشنامه " از پشت شیشه‌ها" نوشته استاد رادی برگزار می‌شوند و هنرجویان باید این نمایشنامه را مطالعه کنند؛ چرا که تمامی مثال‌های کلاس‌ها از این نمایشنامه آورده می‌شوند .ضمن این‌که هنرجویان تنها تا 3دی ماه فرصت دارند که در این کارگاه‌ها ثبت نام کنند.

او در بیان دیگر فعالیت‌های اجرایی این بنیاد گفت: در حال فراهم کردن مقدمات همایش ملی رادی‌شناسی و انتشار فراخوان آن هستیم که احتمالا در شهریور سال 93 برگزار می‌شود. در دل این همایش دو مسابقه " نمایشنامه‌نویسی رادی" و مسابقه پژوهشی " رادی‌شناسی" برگزار خواهد شد و سعی داریم در صورت فراهم شدن بودجه و دیگر امکانات رپرتوار اجرای نمایش‌های رادی را هم داشته باشیم.

یادآور می‌شود؛ بنیاد هنری و پژوهشی مرحوم"اكبر رادی" كار خود را با بازخوانی نمایشنامه‌های این نویسنده بزرگ از سال 1388 آغاز كرد. سپس هیات موسسی شامل عطاالله كوپال، شكرخدا گودرزی، حمیده بانوعنقا و شهرام كرمی كارهای این بنیاد را پیگیری کردند.