نشست رسانه‌ای نمایش «سونات پاییزی» که قرار است از 16 فروردین ماه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رود، روز گذشته 15 فروردین ماه با حضور جلال تهرانی کارگردان اثر، بهاره رهنما، گلچهره سجادیه و دیگر عوامل این اثر در مکتب تهران برگزار شد.

 

پایگاه خبری تئاتر: جلال تهرانی در نشست خبری جدیدترین اثر نمایشی‌اش، نمایش «سونات پاییزی» را اثر بی‌ادعایی معرفی کرد و افزود: «20 سال پیش نمایشنامه این اثر را برای یکی از دوستانم بازنگری کردم اما امکان اجرا پیدا نکرد، تا این‌که در گفت‌وگو با بهاره رهنما درباره این متن صحبت کردیم و من متوجه شدم او نیز فیلم و متن این اثر را دوست دارد، بنابراین تصمیم گرفتیم تا آن را با همکاری هم اجرا کنیم.»

وی با تاکید بر این‌که با کار بیشتر بر روی این اثر می‌توانستیم به نتایج بهتری دست یابیم، تصریح کرد: «نمایش «سونات پاییزی» به اقتضای تئاتر بودن، امکانات، سالن و شرایط موجود نسبت به آنچه در نسخه سینمایی می‌بینیم متفاوت است. ما اصلا نمی‌توانیم با آن رقابت کنیم چون این کار تئاتر است.»

تهرانی همچنین در سخنانش «سونات پاییزی» را کاری بی‌ادعا و یک نوع مواجهه با فیلم «سونات پاییزی» برگمان نامید و در ادامه افزود: «ما می‌خواستیم بخشی از آنچه که در فیلم وجود دارد را روی صحنه هم به نمایش درآوریم اما بعد به این نتیجه رسیدیم که آن را حذف کنیم. به همین دلیل از آنجا که قصد نداشتیم یک نمایش شسته رفته به صحنه ببریم، تصمیم گرفتیم این کار را در قالب یک گروه تئاتری و با لباس تمرین اجرا ‌کنیم.»

وی در بخش دیگری از سخنانش از حضور گلاب آدینه در کنار بهاره رهنما در نقش «شارلوت» سخن گفت و در در ادامه اظهار کرد: «پس از یک ماه تمرین وی از نقش فاصله گرفت و در نهایت به این احساس رسید که آن را دوست ندارد و نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند، بنابراین تصمیم گرفتیم گلچهره سجادیه را جایگزین کنیم.»

بهاره رهنما بازیگر نمایش «سونات پاییزی» نیز در این نشست رسانه‌ای عنوان کرد: «با وجود اینکه روحیه‌ چالشگری دارم، اما تئاتر را تنها گزینه‌ برای انتخاب می‌دانم و در اجرای این نمایش نیز خود پیشنهاد همکاری را به تهرانی دادم و وقتی متوجه شدم ایشان سال‌ها قبل تصمیم به اجرای این نمایش داشتند، دعا کردم هر چه زودتر این اتفاق رخ دهد. معتقدم «سونات پاییزی» یکی از بهترین نمایش‌هایی است که پس از انقلاب اجرا می‌شود. ضمن اینکه جدا از حضور خودم در این نمایش دوئتی که میان دو بازیگر زن در این نمایش وجود دارد یکی از ویژگی‌های بارز آن است.»

وی در ادامه سخنانش اعلام کرد: «من بیشتر دوست داشتم نقش «شارلوت» را که در حال حاضر به گلچهره سجادیه سپرده شده بازی کنم اما در این اجرا نقش اِوا را ایفا خواهم کرد. معتقدم این نمایش یکی از بهترین تئاترهای بعد از انقلاب خواهد بود.»



 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

مهدی شفیعی: با قیمت بلیط خارج از عرف مخالفم

«مسئولیت شکستن سکوت مطلق» به مولوی می‌رود

مدیران جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی شدند

کتاب «نامه­‌های اکبر رادی» منتشر شد

نمایشنامه "دنیا کج شده و به پهلو دراز کشیده" منتشر شد

رونمایی از دوازدهمین جلد از مجموعه‌ی تیاتر ایران در گذر زمان

«و چند داستان دیگر» پیام لاریان به ایرانشهر می‌آید

هفته پایانی نمایش های تهران

معرفی 54 طرح و نمایشنامه در مرحله اول جشنواره نمایش های آیینی و سنتی

فراخوان اجراهای سال 96 تالار مولوی منتشر می‌شود

9 اثر نمایشی فروردین ماه سال آینده در تئاتر شهر روی صحنه می روند

«شنیدن» در 4 کشور اروپایی اجرا می‌شود