شب گذشته نمایش «سیزیف و کمدی مرگ» در تماشاخانه باران، میزبان هنرمندانی نظیر اصغر همت،کاظم هژیرآزاد، اصغر توسلی و همچنین محمدعلی ابطحی ـ عضو فعال جبهه اصلاح‌طلب ـ بود. به گزارش روابط‌عمومی گروه، دیشب اجرای نمایش «سیزیف و کمدی مرگ» با حضور هنرمندانی مانند کاظم هژیرآزاد، اصغر همت، اصغر توسلی (تهیه‌کننده سینما)، داوود اطیابی (کارگردان تلویزیون و سینما) و محمدعلی ابطحی (چهره شاخص جبهه اصلاح‌طلبان) برگزار و با استقبال مهمانان ویژه این نمایش روبه‌رو شد.

 

پایگاه خبری تئاتر: محمدعلی ابطحی پس از تماشای نمایش گفت:«مضمون انسانی و لطیفی داشت. خدایان و پیام‌آوران مرگ می‌خواستند زندگی را به عذا تبدیل بکنند اما قلم نوشتن مرگ را سیزیف دزدیده بود و بزرگترین خدمت به بشریت را در این می‌دانست که بر  ترس از خدایانی مثل زئوس و واسطه‌های آنان بتوانند غلبه کنند. در مجموع این نمایش کار انسانی قابل‌دیدنی است که آن را به همه علاقه‌مندان تئاتر توصیه می‌کنم».

داود اطیابی نیز در رابطه با نمایش «سیریف و کمدی مرگ» بیان داشت:«کار خوب و فاخری بود و لذت بردم. برایم جالب بود که موضوع نمایش بیش‌تر فلسفی و مفهومی بود تا کمیک و این‌که هرچند این کار چندین سال پیش نوشته شده، ولی به نظرم همچنان متنی جهان‌شمول و با شرایط کنونی جامعه جهانی هم‌ارز است».

این کارگردان سینما و تلویزیون درباره ساختار اجرایی نمایش نیز اظهار داشت:«کارگردانی نمایش عالی بود و نقطه قوت نمایش این بود که در کارگردانی تلاش شده بود از کمدی هجو و لوده‌گی دور شوند و طنز فقط در موقعیت‌ها ایجاد شده بود».

او افزود:«در بازنویسی متن تلاش شده بود از دیالوگ‌های خلاف فرهنگ ایرانی، هجو و زننده که در برخی نمایش‌های آزاد دیده می‌شود، پرهیز بشود و کارگردان و نویسنده نخواسته‌اند به هر قیمت تماشاگر را بخندانند. در این نمایش با بازی‌های خوب و روانی روبه‌رو بودم».

اطیابی در پایان ابراز امیدواری کرد مسوولان فرهنگی بیش‌تر و بهتر از تئاتر حمایت کنند، زیرا در این صورت می‌توانیم نوعی خوداشتغالی و ترویج فرهنگ صحیح را داشته باشیم.

گفتنی است نمایش «سيزيف و كمدي مرگ» برگرفته از نمايشنامه «سيزيف و مرگ» اثر «روبر مرل» با ترجمه احمد شاملو و کارگردانی مشترک علي ضيایی و مسعود روستا اجراهای خود را از ششم فروردین96 در تماشاخانه باران آغاز کرده و تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت.

محمدرضا مالكي، فرامرز قليچ‌خاني، شيما لطيفي، محمدعلي حسينعلي‌پور و مسعود روستا در نمایش «سيزيف و كمدي مرگ» ایفای نقش می‌کنند.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند هر روز ساعت 18:30 به تماشاخانه باران در نشانی خيابان فلسطين، پايين‌تر از خيابان انقلاب، پلاك٢٩٢، تئاتر باران مراجعه بکنند. شماره تلفن‌های ٦٦١٧٦٨٢٥  و ٦٦١٧٦٨١٢ برای رزرو و خرید بلیت در اختیار تماشاگران است.



 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

افسانه ماهیان «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» را افتتاح کرد

آغاز به کار خانه نمایش با باغ‌ وحش شیشه‌ای

«دریچه» در پاریس اجرا شد

اجرای « تو با کدام باد می روی؟»در تئاتر مستقل تهران

«سونات پاییزی» اثری بی‌ادعا و یک نوع مواجهه با فیلم برگمان است

یک تماشاخانه به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد

تئاتر «بوف کور» اجراهای خود را آغاز کرد

«بی‌پدر» در سالن «قشقایی» تئاترشهر به صحنه می‌رود

اجرای نمایش «آدم آدم است» در تالار مولوی

"نویسنده مرده است" در تالار حافظ جان می‌گیرد

دو نمایشنامه از هاینریش بل منتشر شد

«ماراساد» در تئاتر مولوی به روى صحنه مى‌رود

مهلت ارسال آثار بیستمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر تمدید شد