نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» با کسب ۹ جایزه، رکورد جدیدی در تاریخ جوایز تئاتر «اولیور» بر جای گذاشت.

 

پایگاه خبری تئاتر: «گاردین» نوشت:«هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» که اقتباس موزیکالی از نمایشنامه پرفروش «جی.کی رولینگ» است،‌ در جوایز «اولیویر» ـ مهمترین جایزه تئاتر انگلستان ـ موفق به کسب جایزه در ۹ بخش از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

این اثر نمایشی در ۱۱ بخش نامزد شده بود که این هم رکوردی جدید در تاریخ برگزاری «اولیور» محسوب می‌شد. پس از اقتباس نمایشی «هری پاتر»،«Groundhog Day» از نمایش‌های موزیکال هم در هشت بخش نامزد شده بود اما تنها در دو بخش برنده شد.

در نمایش موزیکال «هری پاتر»، «جیمی پارکر» نقش «هری» را ایفا می‌کند، توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند. جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن، اما به «بیلی پایپر» برای هنرنمایی در «یرما» رسید.

«نوامی دامزوِنی» بازیگر سیاهپوست نقش «هرمیون» در «هری پاتر و کودک نفرین‌شده» که ابتدا به خاطر رنگ پوستش مورد انتقاد قرار گرفته بود، به عنوان برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن معرفی شد. جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نیز نصیب «آنتونی بویل» بازیگر نقش «اسکورپیوس ملفوی» شد.

جوایز بخش‌های بهترین نمایش جدید،کارگردانی (جان تیفانی)، نورپردازی، صدا، طراحی لباس و صحنه و ... از دیگر جوایزی بودند که «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» را به رکوردشکن تاریخ «اولیویر» تبدیل کردند.
 

«هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» را هشتمین اثر از مجموعه «هری پاتر» می‌دانند اما در واقع این کتاب یک نمایشنامه است که اقتباس آن در تئاتر «وست‌اند» لندن روی صحنه است. این نمایشنامه بر اساس داستانی از «رولینگ» و به قلم «جک تورن» و «جان تیفانی» نوشته شده و داستان دو قسمتی آن ۱۹ سال پس از شکست «ولدمورت» از «هری» را روایت می‌کند.

»هری پاتر و کودک نفرین‌شده» ابتدا قرار بود فقط در قالب یک نمایشنامه اجرا شود، اما از آن‌جایی که بسیاری از طرفداران امکان دیدن این نمایش را نداشتند،«رولینگ» در نهایت تصمیم گرفت متن نمایشنامه را در دنباله هفت رمان قبلی خود به چاپ برساند. این نمایشنامه در قالب هشتمین کتاب از مجموعه نوشته «جی کی رولینگ» از روز ۳۱ جولای منتشر شد و در عرض سه روز رکورد سرعت در فروش کتاب طی یک دهه اخیر را شکست.


 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

افسانه ماهیان «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» را افتتاح کرد

آغاز به کار خانه نمایش با باغ‌ وحش شیشه‌ای

«دریچه» در پاریس اجرا شد

اجرای « تو با کدام باد می روی؟»در تئاتر مستقل تهران

«سونات پاییزی» اثری بی‌ادعا و یک نوع مواجهه با فیلم برگمان است

یک تماشاخانه به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد

تئاتر «بوف کور» اجراهای خود را آغاز کرد

«بی‌پدر» در سالن «قشقایی» تئاترشهر به صحنه می‌رود

اجرای نمایش «آدم آدم است» در تالار مولوی

"نویسنده مرده است" در تالار حافظ جان می‌گیرد

دو نمایشنامه از هاینریش بل منتشر شد

«ماراساد» در تئاتر مولوی به روى صحنه مى‌رود

مهلت ارسال آثار بیستمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر تمدید شد