نمایش «شب دشنه های بلند» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس با موضوع بررسی تاریخ نمایشنامه نویسی ایران، مردادماه و شهریوماه سال جاری در تئاتر مستقل تهران به صحنه می رود.

 

پایگاه خبری تئاتر از مهر: علی شمس نمایشنامه نویس و کارگردان جوان تئاتر ایران درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی تئاتر گفت: قصد دارم جدیدترین کاری که نوشته ام با عنوان «شب دشنه های بلند» را مردادماه و شهریوماه سال جاری در تئاتر مستقل تهران به صحنه ببرم. این نمایشنامه در بستر خود، بخشی از تاریخ نمایشنامه نویسی ایران را بررسی می کند.

کارگردان «مخاطب خاص» ادامه داد: بخشی از نمایشنامه نویسان مطرح تئاتر ایران و آثارشان به صورت غیر مستقیم در قالب ارجاعات فرامتنی در زیرلایه و قصه ای که گفته می شود، وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه نمایش «شب دشنه های بلند» دارای ۷ بازیگر است، گفت: تا به حال حضور سام کبودوند و فرزین محدث در این نمایش قطعی شده است و گروه بازیگران نمایش به تناوب مشخص و معرفی می شوند.

شمس از نشاط فراهانی به عنوان تهیه کننده، بابک کریمی به عنوان طراح صحنه و علی کوزه گر به عنوان طراح نور نمایش «شب دشنه های بلند» نام برد.

این نمایشنامه نویس جوان تئاتر ایران همچنین از ترجمه و چاپ ۲ نمایشنامه «دروغگو» و «بیوه زیرک» از آثار کارلو گولدونی توسط نشر بیدگل پیش از برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.




 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

افسانه ماهیان «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» را افتتاح کرد

آغاز به کار خانه نمایش با باغ‌ وحش شیشه‌ای

«دریچه» در پاریس اجرا شد

اجرای « تو با کدام باد می روی؟»در تئاتر مستقل تهران

«سونات پاییزی» اثری بی‌ادعا و یک نوع مواجهه با فیلم برگمان است

یک تماشاخانه به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد

تئاتر «بوف کور» اجراهای خود را آغاز کرد

«بی‌پدر» در سالن «قشقایی» تئاترشهر به صحنه می‌رود

اجرای نمایش «آدم آدم است» در تالار مولوی

"نویسنده مرده است" در تالار حافظ جان می‌گیرد

دو نمایشنامه از هاینریش بل منتشر شد

«ماراساد» در تئاتر مولوی به روى صحنه مى‌رود

مهلت ارسال آثار بیستمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر تمدید شد