مدیر امور تئاتر استان های اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد که در نیمه اول سال جاری ۷ پلاتوی تئاتر در استان های کرمان و هرمزگان افتتاح می شود.

 

پایگاه خبری تئاتر- مهر: اتابک نادری مدیر امور تئاتر استان های اداره کل هنرهای نمایشی درباره ساخت و راه اندازی پلاتوهای تئاتر در شهرهای مختلف در سال جاری گفت: قرار است هفته آینده در کرمان جنوب، مراسم کلنگ زنی ساخت پلاتوی تئاتر در شهر جیرفت زده شود. همچنین قرار است پلاتوهای تئاتر شهرهای زرند و بم نیز افتتاح شوند.

وی ادامه داد: پلاتویی نیز در شهر سیرجان در دست ساخت است که ۷۰ درصد کار آن انجام شده است. در مجموع ۵ پلاتوی تئاتر در استان کرمان در دست ساخت و راه اندازی است.

نادری با اشاره به ساخت پلاتوهای تئاتر در استان هرمزگان، گفت: در استان هرمزگان نیز ۲ پلاتوی تئاتر در دست ساخت است که تا حدود ۹۰ درصد کار این پلاتوها انجام شده و در نیمه اول سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرند.

مدیر امور استان های اداره کل هنرهای نمایشی درباره روند ساخت پلاتوهای تئاتر در استان های مختلف، یادآور شد: این پلاتوها به صورت مشارکتی بین شهرداری شهرها و اداره کل هنرهای نمایشی ساخت و راه اندازی می شوند. طی این مشارکت شهرداری کار ساخت سالن و اداره کل هنرهای نمایشی نیز کار تجهیز آن را عهده دار است.

وی درباره دیگر فعالیت های مدنظر امور استان های اداره کل هنرهای نمایشی، اظهار کرد: برگزاری نشست رؤسای انجمن های نمایشی استان ها را در دستور کار داریم که اواخر خردادماه برگزار می شود و سعی می کنیم این نشست در یکی از استان ها برگزار شود.






 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

یادداشت محمدرضا خاکی برای «برلینِ محمد یعقوبی»

تماشاخانه ارغنون میزبان « کارنامه بندار بیدخش» می‌شود

ارژنگ امیرفضلی با «رویای شب دهم اردیبهشت» به تئاتر می‌آید

تالار مولوی به دانشجویان 60 درصد تخفیف می دهد

سعید اسدی: تمایلی به دبیری جشنواره سی و ششم تئاتر فجر ندارم

پیش‌فروش بلیت نمایش «محفل بى عارى» آغاز شد

جدول اجراهای سال 96 تماشاخانه ایرانشهر منتشر شد

«مرغ دریایی» چخوف بدون دیالوگ اجرا می شود

«عروسی خون» در تماشاخانه «پالیز» روی صحنه می‌رود

نمایشنامه «وسوسه» نوشته واسلاو هاول منتشر شد

«سانسور» حفظ ارزش‌ها یا معامله‌ی دو سر باخت؟

نقد و بررسی نمایش بی پدر به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات

تنها مرگ است که دروغ نمی‌گوید