عضو هیات مدیره خانه تئاتر با اشاره به هفته گرامیداشت تئاتر گفت: تمامی انجمن های تئاتر برای برگزاری این هفته برنامه های متنوعی دارند.

 

پایگاه خبری تئاتر: ایرج راد با بیان اینکه خانه تئاتر هر ساله از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه بزرگداشتی برای تئاتر برگزار می کند افزود: روز جهانی تئاتر مصادف با هفتم فروردین و در ایام نوروز است به همین دلیل یونسکو این اجازه را برای گرامیداشت این هنر یک ماه پس از روز جهانی داده است.

وی اضافه کرد: با شکل گیری خانه تئاتر، هر سال هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز تئاتر در ایران برنامه هایی برگزار می شد که پس از مدتی این زمان به یک هفته افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم مختلف در خانه هنرمندان ایران از سوی خانه تئاتر گفت: بخشی از برنامه ها از جمله نمایش های خیابانی، عروسکی برای کودکان و نوجوانان، موسیقی، نقالی، آیین های سنتی ایرانی و نمایشگاه مشترک با خانه گرافیک در فضای بیرونی برای عموم مردم برگزار می شود.

بازیگر سریال مدار صفر درجه، با تاکید براینکه هر شب چند انجمن از خانه تئاتر در سالن های خانه هنرمندان برنامه های خود را اجرایی می کنند خاطر نشان کرد: بخشی از برنامه ها از جمله بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت، موثران عرصه هنرهای نمایشی و برنامه های تخصصی هر انجمن به صورت دعوتی و بدون حضور عمومی مردم برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در این هفته بزرگداشت تئاتر مورد اهمیت وی‍ژه ای قرار دارد تصریح کرد: در این مدت با برنامه های اجرایی مردم ارتباط بیشتری با این هنر برقرار کرده و اطلاعات لازم درباره نمایش را به دست می آورند که تاثیرات لازم را فرهنگ خواهد گذاشت.

راد با اشاره به شب بازیگر در هفته بازیگر نیز گفت: این برنامه در سال جاری در تالار وحدت برگزار می شود و شنبه دیگری با حضور اهالی هنر برگزار می شود.

به گفته وی در این شب که تمام هنرمندان حضور خواهند داشت از بهترین بازیگر زن و مرد در یک سال گذشته تقدیر خواهد شد.

هفته گرامیداشت تئاتر از هفتم تا 14 اردیبهشت ماه برگزار می شود.







 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

یادداشت محمدرضا خاکی برای «برلینِ محمد یعقوبی»

تماشاخانه ارغنون میزبان « کارنامه بندار بیدخش» می‌شود

ارژنگ امیرفضلی با «رویای شب دهم اردیبهشت» به تئاتر می‌آید

تالار مولوی به دانشجویان 60 درصد تخفیف می دهد

سعید اسدی: تمایلی به دبیری جشنواره سی و ششم تئاتر فجر ندارم

پیش‌فروش بلیت نمایش «محفل بى عارى» آغاز شد

جدول اجراهای سال 96 تماشاخانه ایرانشهر منتشر شد

«مرغ دریایی» چخوف بدون دیالوگ اجرا می شود

«عروسی خون» در تماشاخانه «پالیز» روی صحنه می‌رود

نمایشنامه «وسوسه» نوشته واسلاو هاول منتشر شد

«سانسور» حفظ ارزش‌ها یا معامله‌ی دو سر باخت؟

نقد و بررسی نمایش بی پدر به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات

تنها مرگ است که دروغ نمی‌گوید