پایگاه خبری تئاتر: این نمایش از ۳۱ اردیبهشت در تالار دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیا روی صحنه رفته و تاکنون هر سه اجرای خود را با اضافه ظرفیت تجربه کرده است.
نگارش نمایشنامه آشویتس زنان را علی صفری بر عهده داشته و امیر جادوسخن کارگردانی این نمایش را انجام داده است.
این دومین بار است که متن آشویتس زنان در ایران روی صحنه می رود. این متن برای اولین بار توسط رها حاجی زینل در تهران روی صحنه رفته و با نقد مثبت اکثر منتقدین روبرو شد.
به همین بهانه گروه نمایش آشویتس زنان تهران متشکل از رها حاجی زینل٬ علی صفری٬ شهرزاد محمودی و طاها فرد٬ در دومین شب از اجرای نمایش این اثر در رشت میهمان گروه گیلانی شدند.
علی صفری نویسنده این اثر با تمجید از سبک کارگردانی جادوسخن گفت: خوشحالم که با وجود تمام این محدودیت ها این نمایشنامه با چنین سطحی در رشت روی صحنه رفته است. موسیقی این نمایش به سرپرستی روزبه اخوان اجرایی فوقالعاده را تجربه کرد و بازیگران در خدمت ایده های کارگردان اقدام کردند.
وی با اشاره به استقبال وسیع از این اثر تصریح کرد: خوشحالم که در زمانی که همه گلوی هنرمندان تئاتر را میفشرند ما نشان می دهیم که کنار هم ایستاده ایم.
گفتنی است بهرام نوری ، مهرنوش ثابت نیا ،نگار خلاق و شیدا خانزاده در این نمایش به ایفای نقش پرداخته و نیلوفر بحری ، دیانا واحدی ، بهاره سعیدی و رها غلامنجات اجرای حرکات را بر عهده دارند.
دیگر عوامل نمایش آشویتس زنان به شرح زیر است: سرپرست گروه موسیقی: روزبه اخوان٬ نوازندگان: پیانو : فردین افتخاری٬ گیتار الکتریک :حسین بخشی٬ گیتار بیس: سینا رمضان زاده٬ کاخن : رامتین شهیدی
این نمایش تا ۷ اردیبهشت ؛ ساعت ۱۸ در محل رشت ، ابتدای خیابان سعدی ، مجتمع خاتم الانبیاء ، سالن دکتر رحمدل روی صحنه خواهد رفت.
صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام
https://telegram.me/onlytheater
یادداشت محمدرضا خاکی برای «برلینِ محمد یعقوبی»
تماشاخانه ارغنون میزبان « کارنامه بندار بیدخش» میشود
ارژنگ امیرفضلی با «رویای شب دهم اردیبهشت» به تئاتر میآید
تالار مولوی به دانشجویان 60 درصد تخفیف می دهد
سعید اسدی: تمایلی به دبیری جشنواره سی و ششم تئاتر فجر ندارم
پیشفروش بلیت نمایش «محفل بى عارى» آغاز شد
جدول اجراهای سال 96 تماشاخانه ایرانشهر منتشر شد
«مرغ دریایی» چخوف بدون دیالوگ اجرا می شود
«عروسی خون» در تماشاخانه «پالیز» روی صحنه میرود
نمایشنامه «وسوسه» نوشته واسلاو هاول منتشر شد
«سانسور» حفظ ارزشها یا معاملهی دو سر باخت؟
نقد و بررسی نمایش بی پدر به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات
تنها مرگ است که دروغ نمیگوید