سیروس همتی در نمایش «شوخی‌نامه طلسم صبحگل» به کارگردانی قطب‌الدین صادقی که قرار است در جشنواره‌ی تئاتر فجر به صحنه برود، نقش یک سیاه را بازی می‌کند که در عین حال یک دلقک است.

پایگاه خبری تئاتر:  این بازیگر و کارگردان تئاتر توضیح داد: برای جشنواره تئاتر فجر امسال در نمایش «شوخی‌نامه طلسم‌ صبحگل» بازی می‌کنم، این نمایش در جشنواره فجر دو اجرا خواهد داشت و در اواخر امسال یا اوایل سال آینده اجرای عمومی می‌شود.

او درباره نقش خود در این نمایش ادامه داد: این نمایش دو سیاه دارد که نقش فیروز را من بازی می‌کنم.

همتی در توضیح بیشتر نقش‌اش گفت: این نمایش یک شوخی‌نامه است که براساس نمایش‌های تخت حوضی و نمایش‌های شادی‌آور نوشته شده است. این کار دو سیاه دارد که یکی از سیاه‌ها را که در عین سیاه بودن یک دلقک هم است را من بازی می‌کنم. سیاه‌های این نمایش به دلیل نگاه نویی که آقای قطب‌الدین صادقی به این موضوع داشته‌اند با سیاه‌های نمایش‌های تخت حوضی دیگر متفاوت است، به طوری که حتی در این کار وجه دلقک بودن از سیاه بودن شخصیت‌ها بیشتر است.

این کارگردان درباره دیگر برنامه‌هایش توضیح داد: نمایشنامه‌ای از خودم به نام «کلاینت» را برای سال آینده جهت نمایشنامه‌خوانی در تالار حافظ آماده خواهم کرد. تصمیم دارم پس از نمایشنامه‌خوانی این کار و واکنش مخاطبان و مشخص شدن نقاط قوت و ضعف کار آن را برای اجرای عمومی در تالار حافظ ارائه دهم.

به گفته همتی؛ بازیگران نمایش «کلاینت» هنوز به طور قطعی مشخص نشده است.

همچنین این بازیگر این روزها در نمایش «معمای مطربان پریشان» کار کوروش زارعی که در حوزه هنری اجرا می‌شود به عنوان بازیگر حضور دارد، نمایشی که هر روز ساعت 18 و 30 دقیقه به صحنه می‌رود.