ابراهیم پشت کوهی کارگردان تئاتر برای تولید یک نمایش مشترک با هنرمندان هند و مجارستان راهی هند شد.

پایگاه خبری تئاتر: این هنرمند تئاتر که 26 آذر ماه راهی هند شد،پیش از سفر گفت: این سفر برای تمرین نمایش «از استخوان خالی شدن» است که اثری مشترک بین ایران‌،هند و مجارستان است.

او که خود متن این نمایش را نوشته است،‌درباره درون مایه این اثر نمایشی توضیح داد: این متن را براساس قصه‌ها و اسطوره‌های جنوب ایران و موجودی افسانه‌ای به نام «دامایی» نوشته‌ام، تم این نمایش درباره این است که همه چیز فناپذیر است به جز عشق.

این کارگردان تئاتر درباره شکل گیری این اثر مشترک توضیح داد: پیشنهاد تولید کار مشترک با چند کشور مختلف را داشتم و در نهایت شرایط هنرمندان هندی و مجار بهتر بود به همین دلیل قرار شد نمایش تولید مشترک سه کشور باشد.

پشت کوهی اضافه کرد: تمرین نمایش در هر سه کشور انجام شده و از امروز به مدت 20 روز در هند تمرین مشترک داریم تا به انسجام و هماهنگی برسیم و بعد از آن تمرین‌مان را در بندر عباس ادامه خواهیم داد.

او درباره اجرای نمایش «از استخوان خالی شدن» در هر سه کشور گفت: اولین اجرای ما در جشنواره تئاتر فجر خواهد بود و احتمالا در کیش اجرا خواهیم داشت و پس از آن بهار آینده در هند و مجارستان اجرا داشته باشیم.

کارگردان نمایش «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند،‌ مکبث» از برپایی یک کارگاه آموزشی در کنار تولید این مشترک خبر داد و افزود: قرار است همزمان با تمرین نمایش در بندرعباس‌، کارگاهی آموزشی با حضور اعضای خارجی گروه برگزار شود.

سرپرست گروه تئاتر «تی تووک» بندرعباس درباره ترکیب گروه اجرایی این نمایش نیز توضیح داد: محمد سایبانی‌، بهرنگ عباس پور‌، حسین اصیلی‌، علی شهبازی‌، بهروز عباسی و من، اعضای ایرانی گروه هستیم ،‌ دو بازیگر خانم از مجارستان و دو بازیگر آقا از هند هم،‌ ما را همراهی می‌کنند.

ابراهیم پشت کوهی با اشاره به اینکه این نمایش با حمایت اداره کل ارشاد استان هرمزگان تولید می‌شود‌، اظهارامیدواری کرد:دبیرخانه بیست و دومین جشنواره تئاتر فجرو اداره کل هنرهای نمایشی هم همان طور که قول داده‌اند در عمل هم آن چنانکه شایسته این نمایش است‌، از آن حمایت کنند و در کنار آن باشند.

 ابراهیم پشت کوهی تابستان امسال نمایش «مثل آب برای شکلات» را در تئاتر شهر به صحنه ببرد.

او کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر «تی تووک» بندرعباس است.