نمایش "بیلی کین کید خوب، بیلی کین کید بد" اثری فانتزی است بر اساس کمیک استریپ Spawn که از یکشنبه 3 اردیبهشت اجرای خود را در تماشاخانه عمارت روبرو، آغاز کرد.

 

پایگاه خبری تئاتر: نمایش "بیلی کین کید خوب، بیلی کین کید بد" به کارگردانی محمدحسین معارف از 3 اردیبهشت تا 13 اردیبهشت در عمارت روبرو به روی صحنه رفت.

محمدحسین معارف در خصوص متن این نمایش گفت: این نمایش اقتباسی است از کمیک استریپی به نام اسپان (Spawn) اثر تاد مک فارلن که اثری محبوب و یکی از آثار ستایش شده در این گونه ادبی هنری است. در این اجرا ما یکی از شخصیت‌های منفی متن را گرفته‌ایم و داستان این کمیک استریپ جذاب را به شیوه‌ای دیگر اقتباس کرده‌ایم.

معارف در خصوص ویژگی این اقتباس افزود: سعی کردم در اقتباس حس یک کمیک استریپ را محفوظ نگه دارم. تلاش ما در اجرا این بود که یک کمیک استریپ را زنده و تصویری کنیم به نوعی که روی صحنه همان ساختاری اتفاق بیفتد که در متن مبدأ وجود دارد. به همین دلیل داستان‌های مختلفی را ایجاد کردیم تا آن پیچیدگی‌ها و تعدد قصه‌ها که در کمیک استریپ وجود دارد و موجب جاذبه آن می‌شود در اجرا هم حفظ شود.

این کارگردان در خصوص سبک نمایش و شیوه اجرایی آن نیز گفت: سعی شده است که آن فانتزی حاکم بر کمیک استریپ حفظ شود. مثلاً یکی از خصوصیات شخصیت بیلی کین کید این است که یک بار از جهنم فرار کرده و به زمین برگشته همین امر پتانسیلی را در قصه و متن ایجاد می‌کند که اجرا را هم متأثر خواهد کرد و آن فانتزی و فرا رفتن از واقع‌گرایی را سبب می‌شود. ما تلاش کردیم شیوه بازی‌ها به صورتی باشد که ایستا و ساده انجام شود تا از این طریق داستان‌های متعدد و جزئی نمایش که در نهایت یک داستان بزرگ را می‌سازند به خوبی منتقل شود و تماشاگر لذت درک داستان‌ها را نیز علاوه بر تجربه بصری نمایش از دست ندهد.

نمایش "بیلی کین کید خوب، بیلی کین کید بد" نوشته و کار محمدحسین معارف از 3 اردیبهشت ماه ساعت 20:30 اجرای خود را در تماشاخانه عمارت روبرو آغاز و اجرای آن 10 روز ادامه خواهد داشت. همچنین در این نمایش ندا جبرائیلی، آوا درویشی و نوید فیاض به ایفای نقش می‌پردازند.






 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

یادداشت محمدرضا خاکی برای «برلینِ محمد یعقوبی»

تماشاخانه ارغنون میزبان « کارنامه بندار بیدخش» می‌شود

ارژنگ امیرفضلی با «رویای شب دهم اردیبهشت» به تئاتر می‌آید

تالار مولوی به دانشجویان 60 درصد تخفیف می دهد

سعید اسدی: تمایلی به دبیری جشنواره سی و ششم تئاتر فجر ندارم

پیش‌فروش بلیت نمایش «محفل بى عارى» آغاز شد

جدول اجراهای سال 96 تماشاخانه ایرانشهر منتشر شد

«مرغ دریایی» چخوف بدون دیالوگ اجرا می شود

«عروسی خون» در تماشاخانه «پالیز» روی صحنه می‌رود

نمایشنامه «وسوسه» نوشته واسلاو هاول منتشر شد

«سانسور» حفظ ارزش‌ها یا معامله‌ی دو سر باخت؟

نقد و بررسی نمایش بی پدر به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات

تنها مرگ است که دروغ نمی‌گوید