پایگاه خبری تئاتر: مسعود دلخواه با بیان اینکه وضعیت تئاتر در چند سال اخیر را باید از لحاظ مختلف بررسی کرد، افزود: در این مدت احساس امنیت هنری هنرمندان افزایش داشته است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت محدودیت موضوعی کاهش داشته و سانسور و ممیزی نمایشنامه ها برای کارگردانان آزار دهنده و غیرقابل تحمل نبوده است.
بازیگر نمایش «روال عادی» با اشاره به حدود 80 نمایشی که هر شب در سالن های پایتخت اجرا می شود، خاطرنشان کرد: این نمایش ها با موضوعاتی متنوع به صحنه می روند و جز خطوط قرمز مشخص، محدودیت دیگری پیش روی اجرای این آثار وجود ندارد.
دلخواه با تاکید بر اینکه آزادی و امنیت هنرمندان طی چهار سال گذشته روندی صعودی داشته، گفت: با این وجود پیشرفتی در زمینه مادی و برنامه ریزی نداشته ایم و در این بخش دچار نقصان هستیم.
وی با اشاره به بودجه پایین تئاتر خاطر نشان کرد: کنترل و نظارت کیفی بر وضعیت تئاتر و حتی یک برنامه مدون میان مدت هم برای این هنر اصیل نداریم.
کارگردان نمایش «بیگانه» با اشاره به قابل ارزش بودن ایجاد تماشاخانه های خصوصی تصریح کرد: به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب این تماشاخانه دچار پراکندگی و عدم ضابطه شده اند و به دلیل عدم ارزیابی مناسب دارای قوانین مشخص نیستند.
به گفته وی، باید به این تماشاخانه ها و گروه هایی که نمایش های خود را در آنها اجرا می کنند برای پیشرفت کمک کرد.
دلخواه خاطر نشان کرد: برای ارتقا کیفیت تئاتر نباید اجازه داد که هر نمایشی به هر شکل و در هر جایی اجرا شود زیرا زمینه از دست دادن تماشاگران را فراهم می کند.
وی افزود: تجاری شدن، به تئاتر آسیب جدی می زند و نباید بگذاریم که جنبه های مالی بر جنبه های هنری اثرگذار شود.
صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام
https://telegram.me/onlytheater
یادداشت محمدرضا خاکی برای «برلینِ محمد یعقوبی»
تماشاخانه ارغنون میزبان « کارنامه بندار بیدخش» میشود
ارژنگ امیرفضلی با «رویای شب دهم اردیبهشت» به تئاتر میآید
تالار مولوی به دانشجویان 60 درصد تخفیف می دهد
سعید اسدی: تمایلی به دبیری جشنواره سی و ششم تئاتر فجر ندارم
پیشفروش بلیت نمایش «محفل بى عارى» آغاز شد
جدول اجراهای سال 96 تماشاخانه ایرانشهر منتشر شد
«مرغ دریایی» چخوف بدون دیالوگ اجرا می شود
«عروسی خون» در تماشاخانه «پالیز» روی صحنه میرود
نمایشنامه «وسوسه» نوشته واسلاو هاول منتشر شد
«سانسور» حفظ ارزشها یا معاملهی دو سر باخت؟
نقد و بررسی نمایش بی پدر به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات
تنها مرگ است که دروغ نمیگوید