دومین جشنواره نمایش‌های تک‌نفره (مونولوگ) با عنوان جشنواره «استاد مهدی فتحی» از این هفته در دانشگاه علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۱۱ تهران برگزار می‌شود.

 

پایگاه خبری تئاتر: دومین دوره جشنواره نمایش‌های تک‌نفره با عنوان جشنواره «استاد مهدی فتحی»، به دبیری داریوش نصیری کارگردان تئاتر و با همت گروه بازیگری و امور فرهنگی علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۱۱  تهران از روز ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه در این دانشگاه برگزار می شود.

داوری آثار راه‌یافته به این جشنواره، بر عهده اساتید بازیگری دانشگاه علمی‌کاربردی واحد ۱۱ است.

در فراخوان دومین جشنواره نمایش‌های تک‌نفره، متون و محورهای قابل‌پذیرش به این شرح عنوان شده‌اند: نقالی، شاهنامه‌خوانی، حکایت‌های گلستان سعدی، داستان‌های هزارویک شب، حکایت‌های مثنوی معنوی مولانا، سه مونولوگ از سه نمایشنامه شکسپیر، حکایت‌های پروین اعتصامی، تعزیه و مونولوگ‌های دونفره.

۶۰ اثر برای اجرا در این جشنواره به جدول نهایی راه پیدا کرده‌اند که از آن میان، یک اثر، اجرایی از نمایشنامه هملت به زبان انگلیسی است و پنج نمایش در بخش مهمان شرکت دارند که در فراخوان جشنواره نیستند. تمام آثار شرکت‌کننده در این جشنواره، با حداکثر زمان ۳۰ دقیقه اجرا می‌شوند.

تمام دانشجویان رشته بازیگری و رشته‌های دیگر مرکز آموزش علمی‌کاربردی واحد۱۱ تهران مجاز به شرکت در این جشنواره هستند. همچنین هر دانشجو مجاز به شرکت در دو مورد از محورهای فراخوان است.

به نفرات اول تا سوم بخش‌های کارگردانی، بازیگری مرد و بازیگری زن علاوه بر جوایز نفیس، دیپلم افتخار اعطا خواهد شد. در بخش طراحی پوستر، بروشور، گریم، لباس و صحنه نیز یک برگزیده معرفی می‌شود.

مراسم اختتامیه دومین جشنواره نمایش‌های تک‌نفره به دبیری داریوش نصیری، ۲۱ اردیبهشت‌ماه همزمان با شب نیمه شعبان در سالن اجتماعات دانشگاه علمی‌ کاربردی واحد ۱۱ تهران برگزار می‌شود.



 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

«توفان» در دانشکده هنر

ترجمه‌ ایتالیایی دو نمایش‌نامه‌ ایرانی با مقدمه ای از ابراهیم گلستان

مسعود دلخواه: امنیت جامعه هنری در دولت یازدهم ارتقا یافت

نمایشنامه «بینگو صحنه‌هایی از پول و مرگ» منتشر شد

تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی

بازیگران و عوامل «هملت، تهران ۲۰۱۷» معرفی شدند

نمایش "دیگری" به روایت بهاره رهنما

"روزن" در استکهلم به روی صحنه رفت

کاندیداهای نهایی بخش پژوهش تئاتر دانشگاهی اعلام شد

مجید مظفری با نماینده ملت در ایرانشهر

مریم کاظمی: ترجمه ای جدید از یک نمایشنامه مشهورکمدی را روی صحنه می برم

«شماعی‌زاده» در تئا‌تر باران روی صحنه می‌رود

نقد و بررسی نمایش ماراساد به طراحی و کارگردانی مریم برزگر

اجرای «هملت» در یک تماشاخانه تازه تاسیس