دبیر بیستمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی با بیان اینکه مسئولان وزارت علوم نباید با این جشنواره مانند کودک سرراهی برخورد کنند گفت: تئاتر دانشگاهی مهمترین جشنواره ایران است.

 

پایگاه خبری تئاتر: مهدی گمار در نشست خبری بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی با بیان اینکه وزارت علوم تنها نهاد حمایتی برای این جشنواره است تصریح کرد: خواسته ما توجه ویژه به این جشنواره است.

وی با اشاره به زمان نامناسب مالی در پایان سال گذشته و آغاز سال جدید اظهار کرد: اگر مبلغی تا پایان هفته به ما پرداخت نشود، نمی توانیم بدون دریافت بودجه پذیرای حضور مهمانان خارجی باشیم.

گمار، با اشاره به بودجه سه میلیارد و 200 میلیارد تومانی جشنواره افزود: این مبلغ با توجه به گستردگی و تقاضا برای جشنواره بسیار ناچیز است و همین میزان نیز تاکنون نه تنها پرداخت نشده بلکه هیچ کمک مالی هم نداشتیم.

به گفته وی، اگر کارگروهی برای این جشنواره فوق العاده از اساتید و دانشجویان خارج از جدول اداری برای استفاده از تمامی ظرفیت ها تشکیل نشود، به زودی شاهد نابودی جشنواره تئاتر دانشگاهی خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه هیچ تئاتری جز دانشگاهی وجود ندارد خاطر نشان کرد: تمامی هنرمندان و افراد حرفه ای در این حوزه از دانشگاه به جایگاه های بالا دست یافته اند.

گمار با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: این مسئله شرایط برگزاری جشنواره را هم به لحاظ مالی و هم اجراها بسیار تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: برای برگزاری کارگاه ها و اجراها در دانشگاه تهران به دلیل شرایط انتخابات و تردد های دانشجویی مشکلات بسیاری داشتیم.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر دانشگاهی یک فرصت است نه رقابت اظهار کرد: هیچ جشنواره ای در دنیا به این اندازه متقاضی برای حضور ندارد.

دبیر بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی با بیان اینکه از دو مرکز بنیاد رودکی و مجموعه تئاتر مولوی مورد حمایت قرار گرفتیم بیان کرد: همه سالن ها را به گونه ای میان اساتید و دانشجویان تقسیم کردیم تا در همه سالن ها اجرا داشته باشند.

وی مجموعه تئاتر مولوی را مکان اصلی برگزاری برنامه ها و افتتاحیه معرفی کرد و گفت: جلسات نقد و بررسی در این فضا و خوانش نمایشنامه در تالار ناصر خسرو برگزار می شود.




 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

«توفان» در دانشکده هنر

ترجمه‌ ایتالیایی دو نمایش‌نامه‌ ایرانی با مقدمه ای از ابراهیم گلستان

مسعود دلخواه: امنیت جامعه هنری در دولت یازدهم ارتقا یافت

نمایشنامه «بینگو صحنه‌هایی از پول و مرگ» منتشر شد

تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی

بازیگران و عوامل «هملت، تهران ۲۰۱۷» معرفی شدند

نمایش "دیگری" به روایت بهاره رهنما

"روزن" در استکهلم به روی صحنه رفت

کاندیداهای نهایی بخش پژوهش تئاتر دانشگاهی اعلام شد

مجید مظفری با نماینده ملت در ایرانشهر

مریم کاظمی: ترجمه ای جدید از یک نمایشنامه مشهورکمدی را روی صحنه می برم

«شماعی‌زاده» در تئا‌تر باران روی صحنه می‌رود

نقد و بررسی نمایش ماراساد به طراحی و کارگردانی مریم برزگر

اجرای «هملت» در یک تماشاخانه تازه تاسیس