مدیرعامل خانه تئاتر گفت: معاون امور هنری عنوان می‌کنند که اگر در انتخاب مدیر عجله کنیم دچار مسائل و مشکلات زیادی می‌شویم اما من هم قبول دارم دیگر این قدر تعلل در انتخاب مدیر تئاتر لازم نیست. خبرگزاری فارس: انتقاد مدیرعامل خانه تئاتر از تعلل در انتخاب مدیر تئاتر کشور

پایگاه خبری تئاتر: ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر درباره اینکه یک مدیر تئاتر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، اظهار داشت: هر مدیری که در مسند فرهنگی قرار می‌گیرد باید یک مدیر فرهنگی باشد، این مدیر باید با فرهنگ و مسئولیتی که می‌پذیرد آشنایی کامل داشته باشد.

وی افزود:  اگر مدیری برای تئاتر انتخاب می‌شود نیاز است نسبت به آن شناخت کامل داشته باشد و هنرمندان تئاتر را بشناسد. مدیری باشد که بتواند ضمن تعامل با هنرمندان، مسائل، مشکلات و نیازها را شناسایی و مرتفع کند و از نظر اجرایی توانمندی لازم را برخوردار باشد. اگر کسی باشد که با مسئولیت خود بیگانه و دغدغه فرهنگی نداشته باشد و جامعه و مسائل هنر را نشناسد و اشرافی نسبت به حوزه مدیریتی خود نداشته باشد طبیعتا نمی‌تواند مفید واقع شود.

مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به اینکه مدیر تئاتر حتما نباید از تئاتر باشد، گفت:  حتما نیازی به این نیست که مدیری که می‌خواهد در رأس امور مرکز هنرهای نمایشی قرار بگیرد، از بدنه تئاتری باشد. زیرا کسانی که کار تئاتری می‌کنند رشته آنها تئاتر است بنابراین باید از حرفه اصلی خود بگذرند و به مسئله مدیریت بپردازند مگر اینکه در مواقع خاصی به دلیل نیاز و کمبود افراد خاص و تمایل آن شخص چنین اتفاقی رخ بدهد.

راد به برگزاری جلسه مشورتی معاون امور هنری وزارت ارشاد با خانه تئاتر اشاره کرد و بیان داشت: معاون امور هنری طی دو جلسه در خانه تئاتر مشورت‌های لازم را از ما گرفتند. آنچه در آخرین جلسه‌ آقای مرادخانی در خصوص آن صحبت می‌کرد این بود که با برخی از گزینه‌ها که مورد نظر خانه تئاتر بوده‌اند، صحبت شده اما گزینه مورد نظر این مسئولیت را نپذیرفته است. برخی از گزینه‌ها انتخاب شده هم که مسئولیت را می‌پذیرند، به دلایلی مورد تأیید قرار نمی‌گیرند. گزینه‌هایی دیگر هم هستند که حول مسائل فرهنگی کار کردند اما در بعضی از موارد اشراف کامل ندارند که باید این افراد مورد بررسی بیشتر قرار بگیرند.

مدیرعامل خانه تئاتر با انتقاد از تعلل ایجاد شده در انتخاب مدیر مرکز هنرهای نمایشی، خاطرنشان کرد: آقای مرادخانی معاون امور هنری دلیل تأخیر بوجود آمده را این می‌دانند که مدیر مورد نظر باید کسی باشد که مورد وثوق و تأیید خانواده تئاتر باشد و از خصوصیات خاص بهره‌مند باشد. معاون امور هنری عنوان می‌کنند که اگر در انتخاب عجله کنیم دچار مسائل و مشکلات زیادی می‌شویم اما من هم قبول دارم دیگر این قدر تعلل در انتخاب مدیر تئاتر لازم نیست بالاخره باید انتخاب اصلح صورت گیرد.

  بیش از 110 روز از آغاز دوران مدیریتی علی مرادخانی در معاونت هنری وزارت ارشاد می گذرد، در این مدت هیچ اقدامی مبنی بر تغییر در مدیریت تئاتر و تثبیت مدیر فعلی اعلام نشده است. این امر موجب ایجاد نبود چشم‌انداز مشخص برای آینده تئاتر به بار داشته است.