کارگردان نمایش "پروانگی" که این روزها در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر اجرا شده است با اشاره به اینکه اثرش پرفروش‌ترین نمایش حال حاضر مجموعه است تأکید کرد: نمی‌دانم چرا اجرای نمایش ما تمدید نمی‌شود اما اجرای اثری که نصف ما فروش داشته تمدید می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: عامر مسافرآستانه که این روزها نمایش "پروانگی" را به عنوان اولین تجربه کارگردانی خود در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برده است، درباره وضعیت تمدید اجرای عمومی اثر خود به خبرنگار مهر گفت: طبق آماری که از سوی روابط عمومی مجموعه تئاترشهر منتشر شده است، نمایش "پروانگی" پرفروش‌ترین اثر حال حاضر مجموعه است اما نمی‌دانم با توجه به این موضوع چرا اجرای عمومی ما وقتی به 30 اجرا می‌رسد باید متوقف شده و تمدید نشود. این در حالی است که نمایشی دیگر در یکی دیگر از سالن‌های تئاتر شهر که همزمان با ما اجرای عمومی خود را شروع کرده و تنها نصف ما فروش داشته باید اجرایش تمدید شود.

این کارگردان جوان تئاتر تصریح کرد: آمار رسمی تئاترشهر نشان می‌دهد که کار ما پربیننده‌ترین کار فعلی مجموعه است ولی هیچ یک از مسئولان و مدیران مرکز هنرهای نمایشی در طول اجرای عمومی اثر به تماشای آن ننشستند تا ببینند این نمایش به چه دلیلی پرمخاطب است. گویا برای هیچ یک از مدیران و مسئولان مرکز هنرهای نمایشی مهم نیست که بدانند چرا یک اثر از سوی تماشاگران جوان تئاتر با استقبال مواجه می‌شود.

کارگردان نمایش "پروانگی" با اشاره به اینکه قراردادهای مرکز هنرهای نمایشی با گروه‌های تئاتری یکطرفه و بیشتر به نفع مرکز است، یادآور شد: ما ریالی از مرکز هنرهای نمایشی دریافت نکردیم و حتی سه روز قبل از شروع اجرای اثر که ما تقاضای این را داشتیم تا انجمن نمایش یک ویدئو پروجکشن در اختیار نمایش قرار دهد، اعلام شد که انجمن قادر به این کار نیست و ما مبلغ 3 میلیون تومان برای این امر هزینه کردیم.

مسافرآستانه در پایان تأکید کرد: چگونه در این سیستم اقتصادی و با وجود اینکه نمایش پرفروش می‌شود ولی توجهی از سوی مدیران به آن نمی‌شود آیا ما می‌توانیم باز هم انگیزه‌ای برای کار داشته باشیم.