شماره جدید مجله الکترونیکی «تاسیان» با رویکرد ادبیات دراماتیک فارسی منتشر شد.




پایگاه خبری تئاتر: مجله الکترونیکی تاسیان، نشریه‌ای الکترونیکی است که باهدف معرفى و انتشار آثار هنرمندان فعال در حوزه هنرهاى دراماتیک و تئاتر، منتشر می‌شود، جدیدترین شماره نشریه شامل نمایشنامه های منتشر نشده است که طی سالیان اخیر  توسط گروه های مستقل تئاتر در ایران و جشنواره های بین المللی به روی صحنه رفته اند.

این مجله ادبیات دراماتیک فارسی از دی ماه 1395 به سردبیری پیام سعیدی و طراحی و صفحه بندی رضا بصیرزاده در شهر ادمونتون کانادا شروع به فعالیت کرده و تاکنون 2  شماره از آن منتشر شده است.

در قسمتی از پیام سردبیر که در جدیدترین شماره منتشر شده، آمده است، می خوانیم : «ما در هر ماه و هر شماره تعدادی نمایش نامه را در قالب پرونده هایی انتشار می دهیم، و قرعه ی اولین پرونده به نام « متن، اجرا؛ دَه متن اجرا شده در دهه ی اخیر در تئاتر ایران توسط گروه های تازه تاسیس جوان» افتاد. در طراحیِ مسیر مجله ی نو، و عنواینِ پرونده ها سعی بر این شده است که دست بر جاهایی گذاشته بشود که کمتر به آنها پرداخته شده است، و عنوان این شماره ی اول تاسیان دراماتیک خود گواه این نکته است.
من و باقیِ افرادِ کارمند در مجله، همه گی از نسلِ نوی تئاتر ایران هستیم. نسلی که در دهه ی هشتاد خورشیدی وارد دانشکده های هنر شدند و همانطور که سنّتِ تئاتر در دانشگاه های ایران می طلبد، با اندکی فاصله پس از ورود به فضای آکادمیک، کار تئاتریِ خود را در شاخه های مختلف شروع کرده اند. و این همان نسل است که در فاصله ی دَه سال اخیر- از حدود سال هشتاد و پنج تا زمان چاپ این شماره- آرام آرام و رفته رفته خود را در محاسباتِ تئاتر حرفه ای ایران گنجانده است.»

علاقه‌مندان در داخل و خارج از کشور می‌توانند برای خرید اینترنتی مجله به آدرس WWW.TASIANMAGAZINE.COM مراجعه کنند.








 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater