سرپرست گروه تئاتر «موج» اعلام کرد که در پروژه ای مشترک به تهیه کنندگی این گروه، کلودیا کاستلوچی در پاییز سال جاری تئاتری را با حضور بازیگران ایرانی تولید و اجرا می کند.

 

پایگاه خبری تئاتر- مهر: آرش عباسی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که سرپرستی گروه تئاتر «موج» را عهده دار است درباره جدیدترین پروژه بین المللی این گروه تئاتری گفت: طی جلساتی که با کلودیا کاستلوچی در شهر چزنا در کشور ایتالیا داشتیم به توافق رسیدیم که با تهیه کنندگی گروه تئاتر «موج»، کاستلوچی به ایران بیاید و کاری را با حضور بازیگران ایرانی تولید و برای اولین بار هم در ایران اجرا کند.

وی با بیان اینکه این پروژه مشترک تئاتری اواخر پاییز سال جاری تولید و اجرا می شود، اظهار کرد: به دلیل اینکه کار شرایط تولید خاص دارد و باید در کویر تمرین شود، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که زمان تمرین و اجرای نمایش در پاییز باشد که آب و هوای کویر برای تمرین مناسب باشد.

عباسی با اشاره به اینکه پروژه مشترک گروه تئاتر «موج» و کلودیا کاستلوچی بر اساس حرکت های معاصر و مدرن خواهد بود، افزود: کلودیا کاستلوچی علاوه بر اجرا، سمینارهایی هم در این زمینه برگزار خواهد کرد.

سرپرست گروه تئاتر «موج» یادآور شد: این چندمین پروژه بین المللی ما است، سال گذشته هم تهیه کننده نمایشی از پیترو فلوریدیا با عنوان «ویولن تایتانیک» بودیم که در کارگاه دکور تالار وحدت اجرا شد. همچنین پروژه گروه لهستانی با عنوان «ساختن از هیچ» نیز با تهیه کنندگی ما در مرکز مطالعات قشقایی به سرانجام رسید.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه تمرین های این پروژه مشترک در خارج از تهران انجام می شود، گفت: قطعا اجرای این اثر در تهران خواهد بود.

عباسی که این روزها نمایش «آناکارنینا» را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برده است، گفت: این پروژه مشترک با کلودیا کاستلوچی آنقدر برای من مهم بود که مجبور شدم حین اجرای نمایش «آناکارنینا» گروه را ترک کنم و به ایتالیا آمدم.

وی در پایان درباره دیگر پروژه های مشترک بین المللی خود و گروه تئاتر «موج» اظهار کرد: اکتبر امسال (آبان ماه) پروژه ای با تئاتر «کوریا» در کشور ایتالیا داریم. این تئاتر در جنوب ایتالیا و در شهر لچه واقع است و ما پیش از این نمایش های «پدران، مادران و فرزندان» و «خانم» را در آن اجرا کردیم. چند وقت پیش به همراه تئاتر «کوریا» فراخوانی برای انتخاب بازیگر منتشر کردیم که طی آن تعدادی از هنرجویان ایرانی نیز انتخاب شدند. قرار است کارگردان تئاتر «کوریا» در ماه اکتبر ورک شاپی را با حضور هنرجویان انتخاب شده از کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران، برگزار کند.



 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater