یک نمایشنامه‌نویس سرقت نمایشنامه‌ها را توسط برخی افراد نگران کننده دانست.

 

پایگاه خبری تئاتر- ایسنا: حسن باستانی با اظهار تأسف از اینکه متأسفانه افراد بسیاری هستند هیچ‌گونه تعهد اخلاقی ندارد، افزود: بسیاری از کارهای خود من که سرقت شده یا تصادفی متوجه شدم و یا اینکه کسی به من اطلاع داده است.

وی با اشاره به اینکه انتظار حداقلی این است که قبل از استفاده از تولید کننده اثر اجازه بگیرد درصورتی‌که این‌گونه نیست، بیان کرد: البته این انتظار را هم نداریم که مسئولی پیگیر این موضوع باشد چون امکان آن وجود ندارد فقط باید خود هنرمند تعهد اخلاقی داشته باشد.

باستانی با اعلام اینکه نمی‌شود تولید یک نمایشنامه در یک یا دو ماه اتفاق بیفتد بلکه نیاز به یک پروسه طولانی دارد، اظهار کرد: نوشتن نمایشنامه‌ای که بخواهد از تمام عناصر دراماتیک برخوردار باشد، بسیار سخت است.

وی در ادامه به وضعیت سانسور در نمایش‌ها اشاره کرد و گفت: نمایشنامه نویسان سالهاست که به سانسور عادت کرده‌اند.

این نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه سانسور متون نمایشی بدترین اتفاقی بود که ممکن بود برای یک هنرمند بیفتد، افزود: ما یاد گرفتیم قبل از اینکه هر کس اثر ما را برش بزند، خودمان این کار را انجام دهیم.

باستانی با اشاره به اینکه مراقب هستیم در زمان نوشتن از چارچوب و خط قرمزها عبور نکنیم،در عین حال گفت: به عنوان نویسنده طبق قانون حق‌دارم درصورتی‌که نه اهانت کنم به کسی و نه آزادی خود را سلب کنم و یا اعتقادات و اقوامی را زیر سؤال ببرم نظر خودم را در اثر منعکس کنم ولی در عمل این‌گونه نیست.


 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater