سخنگوی بنیاد محمود استادمحمد اعلام کرد که اولین جلد از مجموعه ۷ جلدی نمایشنامه های این نمایشنامه‌نویس فقید، منتشر و همزمان با سالمرگ او راهی بازار کتاب می شود.

 

پایگاه خبری تئاتر- مهر: جواد عاطفه عضو و سخنگوی هیأت مدیره بنیاد استادمحمد درباره جدیدترین فعالیت این بنیاد گفت: مجموعه ای ۷ جلدی شامل ۱۷ نمایشنامه منتشر شده و نشده زنده یاد محمود استادمحمد را برای انتشار مدنظر داریم که اولین جلد از این مجموعه به همت بنیاد استاد محمد و توسط نشر چشمه، منتشر شده است. این جلد شامل نمایشنامه «آسیدکاظم» و «تیغ و ترنا» است که اولی، نمایشنامه ای چاپ شده و دومی از جمله آثار زنده یاد استادمحمد است که پیش از این منتشر نشده بود.

وی ادامه داد: قرار است اولین جلد از مجموعه هفت جلدی آثار استادمحمد، فردا سه شنبه ۳ مردادماه و همزمان با سالمرگ این نمایشنامه نویس با سابقه تئاتر ایران راهی بازار کتاب شود.

سخنگوی هیأت مدیره بنیاد استادمحمد درباره زمان انتشار سایر جلدهای این مجموعه، اظهار کرد: ۶ جلد باقیمانده نیز به مرور زمان و تا سالروز تولد زنده یاد محمود استادمحمد منتشر و راهی بازار کتاب خواهد شد.

عاطفه درباره نحوه انتخاب آثار این مجموعه ۷ جلدی، توضیح داد: ما در هیأت مدیره بنیاد تصمیم داشتیم که ترتیب زمانی نگارش نمایشنامه ها را برای قرار گرفتن در هر جلد از مجموعه مدنظر قرار دهیم که ناشر این مجموعه پیشنهاد داد که برای متناسب بودن جلدهای ۷ گانه این مجموعه، تعداد صفحات هر جلد را مورد نظر قرار دهیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه قرار بود مراسم رونمایی اولین جلد از مجموعه آثار زنده یاد محمود استادمحمد همزمان با عرضه این کتاب در بازار برگزار شود، گفت: به دلیل اینکه وضعیت جسمانی آقای مدیا کاشیگر که عضو هیأت مدیره بنیاد استادمحمد است مساعد نیست، بحث مراسم رونمایی از این کتاب را به زمان دیگری موکول کردیم.

نمایشنامه «تیغ و ترنا» سال ۱۳۶۰ با کارگردانی هادی اسلامی و با حضور بازیگرانی چون یدالله شیراندامی، عنایت شفیعی، رحیم بقایی، مسعود شهیدی، معصومه تقی پور و سیروس گرجستانی روی صحنه رفت.

 

 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater