مجید واحدی‌زاده با بیان اینکه هیئت بازبین جشنواره تئاتر فجر آثار گروه‌های شهرستانی را در فضایی نابرابر از طریق فیلم دیدند،‌ گفت: متاسفانه بخش چشم‌انداز جشنواره در این دوره فاجعه بوده زیرا چشم‌انداز تهران است نه ایران.

پایگاه خبری تئاتر:  مجید واحدی‌زاده کارگردان تئاتر که با نمایش «روی دیگرم را ببوس» متقاضی حضور در بخش سی و‌دومین بخش چشم انداز سی و‌ دومین جشنواره تئاتر فجر بود، پس از اعلام نتایج و عدم حضور هیچ یک از آثار شهرستانی در این بخش ضمن اعتراض به نتایج گفت: ما برای بازبینی بخش چشم‌انداز جشنواره فجر فیلم ارسال کردیم، متاسفانه بخش چشم‌انداز در این دوره فاجعه بوده زیرا چشم‌انداز تهران شده است نه ایران.

وی ادامه داد: متاسفانه از بین متونی که پذیرفته شده بود 30 متن از تهران و 9 متن از شهرستان بود که هیچ یک از آثار شهرستانی دذر اعلام نتایج نهایی سهمی از حضور در جشنواره تئاتر فجر پیدا نکردند.

این کارگردان تئاتر اردبیل با بیان اینکه بازبینی آثار بخش چشم انداز در شرایط نامساوی صورت گرفته است، گفت: دوستان عنوان کردند که بر اساس بارم و ریز نمره بازبین‌ها، انتخاب‌ها صورت گرفته است ولی این درحالی می‌توانست  کارها در شرایط مساوی دیده شود. کاری که بازبین زنده و سرصحنه و نفس به نفس مشاهده می‌کند فرق دارد با کاری که با فیلم قضاوت می‌شود.

کارگردان نمایش «روی دیگرم را ببوس» تصریح کرد: ما مجبور شدیم برای اینکه کادر تصویر برای فیلم‌برداری آماده شود 4 تا از اختلاف سطح‌ نمایش‌مان را حذف کنیم. حتی با مسئولین تماس گرفتیم که این نمایش با فیلم‌برداری شهید می‌شود. برای اولین بار است که بازبینی آثار بخش چشم‌انداز با فیلم صورت می‌گیرد پس از اعلام نتایج درصدد تماس با اسماعیل عالیزاد دبیر جشنواره تئاتر فجر هستم که متاسفانه هیچ کدام از تماس‌هایم را پاسخ ندادند.

واحدی‌زاده با اشاره به حمایت مدیر دفتر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی از اعتراض هنرمندان شهرستانی متقاضی بخش چشم انداز جشنواره تئاتر فجر ، بیان داشت: با مدیر دفتر تئاتر استان‌های مرکز هنرهای صحبت کردم، مواردی را گفتم و ایشان آنها را پذیرفتند و گفتند که حتی در جلسه‌ای عنوان کرده که این شرایط مساوی نیست و در حق تئاتر شهرستان اجحاف شده است ولی ظاهرا کسی به این نکته مدیر دفتر استان‌ها توجهی نکرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من 12 دوره در جشنواره فجر حضور داشتم، سال 80 نمایشم اثر برتر جشنواره فجر شد. کار من از شرایط خوبی برخوردار بود و نمی‌دانم بر چه معیاری در بازبینی رد شده است. باز هم تاکید می‌کنم که تاثیر اجرای زنده با مشاهده فیلم بسیار متفاوت و نامساوی است.