دبیر بخش نمایشی کمپین «از خودمان شروع کنیم» بیان کرد: این کمپین نشان داد تئاتر ظرفیت بالایی برای آموزش در حوزه ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

 

پایگاه خبری تئاتر: کمپین «از خودمان شروع کنیم» که با اجراهای نمایشی در راستای آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیک شهر تهران از مدتی قبل فعالیت خود را آغاز کرده بود، شامگاه گذشته (پنجم شهریورماه) با اجرای همزمان ۶۰ گروه نمایشی در محدوده چهارراه ولیعصر (عج)، پارک دانشجو و میدان فردوسی به کار خود پایان داد که به همین مناسبت پس از مدت‌ها این منطقه از شهر، بدون حضور دست‌فروشان ساعاتی را سپری کرد.

امیرحسین شفیعی دبیر بخش نمایشی این کمپین گفت: مرحله دوم این کمپین که پیش از این اسفند سال گذشته و اردیبهشت‌ماه هم برگزار شده بود، در تابستان امسال با حضور ۶۰ گروه نمایشی در جهت اعتلای فرهنگ ترافیکی پیگیری شد که در این مدت تأثیرات مثبتی مشاهده شد به طوری که به نظر می‌آید ناهنجاری‌های فرهنگی را فقط با مقوله فرهنگ می‌توان رفع کرد.

 

او با اشاره به برگزاری آیین پایانی این کمپین در شامگاه پنجم شهریورماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ و با حضور رئیس پلیس راهور تهران (سردار مهماندار)، رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران (مازیار حسینی) و رضا کیانیان، ادامه داد: این پویش تلاش کرد حقوق عابران پیاده را به مخاطبان خود یادآوری و همچنین به راکبان موتورسیکلت استفاده از کلاه ایمنی را تأکید کند. علاوه بر این همزمان با دویستمین سال ساخت دوچرخه استفاده از این وسیله نقلیه و ارتقاء فرهنگ آن با شعار «برای هوای پاک شهر رکاب بزنیم» مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد:‌ سال‌هاست در تئاتر خیابانی اجراها و رویدادهای متفاوتی داریم، اما شاید به ماهیت آموزشی این گونه تئاتری کمتر پرداخته شده بود، به این ترتیب تلاش شد به وسیله تئاتر نکات آموزشی با شهروندان در میان گذاشته شود که خوشبختانه بازخورد مردم هم بسیار خوب بود و حتی گاهی انتقاد می‌شد که چرا این کارها سال‌ها قبل انجام نشده است.
 

شفیعی با بیان اینکه احتمالا در هفته‌های آینده فعالیت این پویش در مدارس ادامه خواهد داشت، درباره اینکه آیا حرکت‌های این چنینی با موضوعاتی به جز ترافیک در آینده اتفاق خواهد افتاد، گفت: این فعالیت فرهنگی نشان داد تئاتر این ظرفیت را دارد که بتواند کمپین‌های مختلفی را تشکیل دهد و تأثیرگذار باشد اما در حال حاضر آنچه ما انجام دادیم در مقوله ترافیک بود و اگر پیشنهادی ارائه شود حتما استقبال می‌کنیم، چون معتقدم تئاتر باید کمی کاربردی شود و یکی از زمینه‌های آن همین پویش «از خودمان شروع کنیم» بود.

وی همچنین خبر داد: آنچه توسط این گروه‌های نمایشی در پویش «از خودمان شروع کنیم» انجام شده به صورت یک کار پژوهشی توسط پلیس راهور مورد بررسی قرار گرفته و منتظر نتیجه آن هستیم.




صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater