دبیراجرایی دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: ۵۵ کمپانی تئاتر خیابانی در جهان متقاضی حضور در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بودند.

 

پایگاه خبری تئاتر: محمد حسامی امروز شنبه در افتتاحیه دبیردوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان که در پارک شانو برگزارشد، گفت: ۴۲۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که این تعداد نسبت به دوره گذشته ۶۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه آثار مذکور در دو مرحله بازخواتی و بازبینی داوری شد، عنوان کرد: ۹۶ اثر در مرحله بازخوانی تایید و ۳۶ اثر در مرحله بازبینی توسط داوران انتخاب و به مرحله نهایی راه یافتند.

وی اظهارداشت: برای نخستین بار با ۱۱۰ کمپانی خارجی مکاتبه کردیم که ۵۵ گروه از کشورهای مختلف متقاضی حضور در این جشنواره شدند که پس از بررسی های انجام شده با حضور ۶ گروه موافقت شد.  

دبیراجرایی دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ادامه داد: به احتساب خبرنگاران در این جشنواره ۴۲۰ نفر شرکت کردند و حضور دارند.

حسامی بیان کرد: هر روز ۴۱ اجرا در مناطق مختلف مریوان در پنج بخش مختلف آزاد، آیینی، مرور و کودک و نوجوان و بین الملل خواهیم داشت.





صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater