کارگردان نمایش «غول بزرگ مهربان» خبر داد که دو صحنه از نمایشش در چند شب باقی‌مانده از اجرا دچار سانسور شده است.

پایگاه خبری تئاتر:  مریم کاظمی  درباره تغییرات نمایشش که از سوی شورای نظارت و ارزشیابی اعلام شده است، گفت: از شورای نظارت به صورت تلفنی مواردی را به بنده اعلام کرده‌اند که باید در نمایش «غول بزرگ مهربان» تغییر کند و گفتند به صورت کتبی معمول نیست که این موارد اطلاع داده شود.

او با بیان اینکه تنها 6 اجرا به پایان اجرای این نمایش باقی مانده است، افزود: در شورای نظارت، نظرات متفاوتی وجود دارد، از نظر بعضی از دوستان این کار مشکلی نداشته است و از نظر بعضی دیگر مشکل داشته است. علت این موضوع هم این بوده است که دوستان شورای نظارت به صورت پراکنده نمایش را دیده‌اند، به طوری که در این مدت سه بار نمایش من دچار تغییرات شده است.

این کارگردان همچنین تصریح کرد: من شخصا با تغییرات به وجود آمده در این نمایش مخالف هستم چرا که این تغییرات را در راستای آنچه که می‌خواهم در این کار بگویم، نمی‌دانم. اما چون ما پذیرفته‌ایم که باید زیر نظر شورای نظارت و ارزشیابی کار کنیم این تغییرات را انجام می‌دهیم، متاسفانه دوستان شورای نظارت تنها کلمه‌ای یا صحنه‌ای را می‌بینند و می‌گویند که مناسب نیست و بعد می‌گویند کلیت نمایش مشکل دارد در صورتی که باید یک صحنه و یا یک کلمه را در کلیت یک اثر دید.

کاظمی ادامه داد: من ایرادی به شورای نظارت نمی‌گیرم چرا که آنها وظیفه‌شان را انجام می‌دهند اما من هم به عنوان کارگردان و کسی که مسئولیت این نمایش را دارد باید وظیفه‌ام را انجام دهم.

این بازیگر درباره ایراداتی که به نمایش «غول بزرگ مهربان» از سوی شورای نظارت و ارزشیابی وارد شده است‌، تصریح کرد: ایرادات وارد شده به این کار بیشتر به مسائل اخلاقی مربوط می‌شود، شورای نظارت گفته است که در برخی موارد این کار برای کودکان بد آموزی دارد اما به نظر من در این نمایش هیچ بی‌تربیتی اتفاق نیفتاده است. من سعی کردم که در کارم احترام به کودکان را رعایت کنم. من چون به کار خودم اطمینان دارم و مطمئن هستم که هیچ بی‌ادبی در این کار اتفاق نیفتاده است، صراحتا اعلام می‌کنم که بگذارید اولین بی‌تربیت من باشم.

نمایش «غول بزرگ مهربان» نوشته دیوید وود و به کارگردانی مریم کاظمی از هفته اول آذر اجرای خود را در تالار «هنر» آغاز کرد.