مسئول بخش «عصر تجربه» که در تئاتر مستقل تهران برگزار می شود اظهار کرد که این بخش با همکاری تئاتر مستقل و اداره کل هنرهای نمایشی برای گروه های شرکت کننده به صورت رایگان برگزار می شود.

 

پایگاه خبری تئاتر- مهر: روح اله زندی فرد مدیر روابط عمومی تئاتر مستقل تهران و مسئول بخش «عصر تجربه» درباره این بخش و شکل گیری آن گفت: از اسفندماه سال ۹۵ جلساتی را برای شکل گیری بخش اجرایی «عصر تجربه» شکل دادیم که در آن جلسات هم کارگردان های جوان و هم کارگردان های با تجربه حضور داشتند تا به یک چارچوب مشخص برای اجرا دادن به گروه های دانشجویی برسیم. هدف این بود که با این بخش اجرایی شرایطی برای کارگردان های جوانی که فرصت دیده شدن نداشتند، فراهم شود تا به صورت رپرتوآری کارهای خود را اجرا کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر اینکه این کارگردان های جوان به تئاتر و مخاطبان معرفی می شوند، تئاتر مستقل تهران نیز روی این جوانان سرمایه گذاری می کند تا به نوعی جزوی از گروه تئاتر مستقل تهران شوند و ادامه فعالیت دهند.

مسئول بخش «عصر تجربه» تئاتر مستقل تهران درباره تعداد آثار حاضر در این بخش، گفت: در ابتدا بنا بود که ۶ نمایش در این بخش حضور پیدا کنند که ۲ گروه نتوانستند به این بخش ملحق شوند و در نتیجه ۲ نمایش از جشنواره تئاتر دانشگاهی و ۲ نمایش از شهرهای بابل و قم در این بخش حضور پیدا کردند.

زندی فرد افزود: این بخش در بازه زمانی ۳ ماهه برگزار می شود و گروه ها به صورت چرخشی آثار خود را اجرا می کنند. دلیل چرخشی بودن اجرا نیز این است که نقاط قوت و ویژگی های آثار شناسایی شود تا برای تبلیغات آن ها مدنظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: تئاتر مستقل تهران با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی این فرصت را به صورت کاملا رایگان به گروه ها داده و عواید فروش هر اجرا به گروه تعلق می گیرد و هزینه تبلیغات اجراها بر عهده تئاتر مستقل تهران است. همچنین مرکز مشاوره تئاتر نیز در مقام مشاور و کمک کننده همراه گروه ها خواهند بود.

زندی فرد درباره دیگر برنامه های مدنظر در بخش «عصر تجربه» گفت: مسابقه عکاسی از کل فرآیند این اجراها نیز برنامه جانبی دیگری است که در کنار بخش «عصر تجربه» برگزار می شود. نتیجه این مسابقه در قالب نمایشگاهی در تئاتر مستقل تهران در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

بخش «عصر تجربه» از امروز دوشنبه ۲۰ شهریور و با اجرای نمایش «۱۹۷۸» به نویسندگی و کارگردانی محمد شجاعی در ساعت ۱۸ در تئاتر مستقل تهران آغاز می شود.






صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater