حمیدرضا صدر کارشناس، پژوهشگر و محقق سینما در ششمین شب از اجرای نمایش آشویتس زنان در خانه نمایش دا به تماشای این اثر نشست.

 

پایگاه خبری تئاتر: صدر پس از پایان این نمایش در خصوص تجربه تماشای آشویتس زنان چنین گفت: امشب به تماشای نمایشی از علی صفری نشستم. آشویتس زنان کاری ملتهب، پر شور و تکان دهنده بود.

حمیدرضا صدر با تاکید بر لزوم دیدن این چنین آثاری افزود: دیدن این نمایش را به همه توصیه می کنم. عنوان اثر نشان دهنده این است که از ابتدا ما با چه فضایی روبرو هستیم و داستان ما را به جنگ جهانی دوم می‌برد. این اثر در مورد جنگ جهانی دوم و زنانی که در اردوگاه نازیها به سر می برند است اما آنچه که خود متن رو ارتقاء می بخشد، رویارویی زنان و مردان است.

وی ادامه داد: عذاب زن بودن در یک دنیای مردانه و تلاش برای زنده ماندن و تحمل همان سختی هایی که یک زن در چنین حال و هوایی تحمل می کند از جمله اتفاقاتی است که در آشویتس زنان به خوبی احساس می شود.

این پژوهشگر سینما با تقدیر از موسیقی آشویتس زنان خاطرنشان کرد: پس زمینه موسیقی اثر و همسرایی در کنار سازهایی که می‌نواختند فوق العاده بود و نایش را بی نهایت دراماتیزه می‌کرد. من در آشویتس زنان چهار بازی فوف العاده دیدم. آشویتس زنان حتماً تماشاگر را تکان داده و نوید اثری متفاوت و خاص را می‌دهد.





صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater