اشکان خطیبی که به عنوان مجری طرح با اجرای نمایش جدید محمد رحمانیان همکاری دارد‌، توضیحاتی را درباره‌ی قیمت بلیت این نمایش ارائه کرد.

پایگاه خبری تئاتر: پیش‌فروش اینترنتی بلیت نمایش «آرش ساد» کار جدید محمد رحمانیان از روز گذشته سوم دی ماه آغاز شد و اشکان خطیبی مجری طرح نمایش نامبرده به ایسنا گفت: در آغاز قرار بود نمایش «آرش ساد» به دعوت سی و دومین جشنواره تئاتر فجر در تهران به صحنه برود اما دوست داشتیم نمایش چند اجرای محدود داشته باشد، ولی از آنجا که اداره کل هنرهای نمایشی و هیچ مرکز دیگری از اجرای این نمایش حمایت نکردند،‌این اثر نمایشی به شکل کاملا خصوصی و با هزینه شخصی در تهران به صحنه می‌رود.

این بازیگر تئاتر،‌ سینما و تلویزیون ادامه داد: گروه اجرایی نمایش «آرش ساد» بیش از 20 نفر است که همه از ونکوور کانادا به تهران می‌آیند. هزینه بلیت سفر این گروه نزدیک به 100 میلیون تومان شده است، بنابراین طبیعی است قیمت بلیت نمایش قدری بالا برود.

خطیبی یادآور شد: در طول چند سال گذشته نمایش‌های زیادی دیده‌ایم که علی‌رغم کیفیت قیمت متوسط بلیت بسیار بالایی داشته‌اند و حال آنکه آن نمایش‌ها در تالارهای فرعی و نه مجموعه‌های اصلی نمایشی اجرا شده‌اند اما نمایش «آرش ساد» در تالار وحدت به صحنه می‌رود و این تالار مناسبات خاص خود را دارد.

عضو گروه موسیقی «ترافیک» با اشاره به تفاوت قیمت بلیت تئاتر و کنسرت‌های موسیقی توضیح داد: امروزه کم کیفیت‌ترین اجراهای موسیقی قیمت بلیتی بالاتر از 50 هزار تومان دارند اما طبیعی است نمایشی که با نام بیضایی و محمد رحمانیان آراسته است‌، باید قیمت بلیتش متناسب با نام این دو هنرمند باشد‌، هنرمندانی که برای کارنامه هنری‌شان زحمت کشیده‌اند و جای شگفتی نیست اگر قیمت بلیت نمایش‌شان کمی بالا به نظر برسد.

خطیبی در عین حال تاکید کرد: همه ما متاسفیم که قیمت بلیت نمایش‌مان قدری بالا رفته به ویژه اینکه دیدن این نمایش برای هنرجویان و دانشجویان تئاتر می‌تواند اتفاق ویژه‌ای باشد اما این پول برای منافع مالی هیچ کس نیست. وقتی سرمایه گذار خصوصی وارد تولید تئاتر می‌شود طبیعتا باید آن اثر بازگشت مالی داشته باشد تا آن سرمایه گذار بتواند به فعالیت هنری خود ادامه دهد.

مجری طرح نمایش «آرش ساد» درباره اختصاص بلیت تخفیف‌دار به دانشجویان تئاتر توضیح داد: در حال حاضر به دلیل محدود بودن تعداد اجراهای‌مان چنین امکانی را نداریم اما امیدواریم با تمدید اجرای نمایش بتوانیم چنین تخفیفی در نظر بگیریم.

 نمایش «آرش ساد» تلفیقی از برخوانی «آرش» نوشته بهرام بیضایی و «ماراساد» پتروایس است که با کارگردانی محمدنیان روزهای 21 تا 23 بهمن ماه در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

رحمانیان که مدتی است در کانادا زندگی می‌کند،‌این نمایش را با هنرجویان ایرانی مقیم کانادا به صحنه می‌برد.

قیمت بلیت این نمایش برای طبقه همکف تالار وحدت 40 هزار تومان و برای بالکن‌ها 25 و 30 هزار تومان تعریف شده است.