مراسم افتتاحیه «عصر تجربه» روزگذشته 20 شهریور ماه با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، فرهاد مهندس‌پور دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جمعی از هنرمندان تئاتر برگزار شد.

 

پایگاه خبری تئاتر: مراسم افتتاحیه «عصر تجربه» با افتتاح نمایشگاه عکس عباس کوثری با آثاری از گروه تئاتر مهر توسط فرهاد مهندس‌پور آغاز شد و با رونمایی لوگوی جدید مجموعه تئاتر مستقل تهران که کاری از مهدی دوایی است، ادامه پیدا کرد.
 

مصطفی کوشکی مدیر تئاتر مستقل نیز عنوان کرد: «هویت بصری بعد از دو سال به نتیجه رسید و مهدی دوایی از بهمن ماه تا امروز درگیر رنگ و تمام اجزای هویت بصری بود که یک مجموعه فرهنگی باید داشته باشد.»

وی در اشاره به اجراهای «عصر تجربه»تشریح کرد: «طراحی این تجربه از بهمن ماه با ایده پردازی و همکاری علی اصغر دشتی، بهنام نوایی، محمد مساوات و... آغاز شد و در ادامه با توجه به این‌که چگونه می‌توانیم در حدتوان شرایط اجرای نمایش‌ها را ایجاد کنیم از مهدی شفیعی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی و پیمان شریعتی رئیس تئاترشهر مشاوره گرفتیم و اگر حمایت آنها نبود امروز این اتفاق روی نمی داد و شاهد رپرتواری نمایش‌ها نبودیم.
 

ما وظیفه داریم خانواده بزرگ تئاتر را کنار هم جمع کنیم

در ادامه این مراسم الهام کردا در خصوص حس خود نسبت به آغاز اجراهای «عصر تجربه» و تاثیرش بر جوانان تجربه‌گرا بیان کرد: «نسبت به اتفاق امروز بسیار ذوق‌زده هستم و معتقدم مسئولان تئاتر مستقل توانسته‌اند با اجرای این طرح در این سالن خصوصی، به جوانانی که توان پرداخت درصدی به سالن نمایشی ندارند، کمک زیادی کنند و شرایط لازم برای اجرای نمایش‌هایشان را بوجود آورند.»

وی اظهار کرد: «امیدوار هستم که همه افراد چه با آوردن تماشاگر به تئاتر و چه کمک‌های این‌چنینی از گروه های جوان حمایت کنند.»
 

کردا تاکید کرد: «ما وظیفه داریم که خانواده بزرگ تئاتر را کنار هم جمع کنیم و تئاتر را پابرجا نگه‌داریم. امیدوار هستم مهدی شفیعی و پیمان شریعتی نیز از هنرمندان حمایت کنند چراکه همه به حمایت آنها نیاز داریم.»

سپس کلیپی از چهار نمایشی که قرار است توسط چهار گروه نمایشی جوان و تجربه گرا، در بازه زمانی سه ماه به اجرای عمومی درآیند پخش شد.

در پایان نیز محمد شجاعی کارگردان نمایش «1978» که نخستین رپرتوار تئاتر مستقل تهران به شمار می‌رود، روی صحنه آمد و از مسئولان بخاطر ایجاد فرصت برای اجرای نمایش توسط گروه های جوان تشکر کرد.





صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater