هنرمند پیشکسوت حوزه تئاتر خیابانی مریوان به پاس قدردانی از قطب الدین صادقی کارگردان برجسته ایرانی عصای خود را در اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به اواهدا کرد.

 

پایگاه خبری تئاتر: دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۱۸ شهریورماه آغاز و امروز بعد از چهار روز با معرفی برترین ها پایان یافت.
در اختتامیه این دوره از جشنواره معاون وزیر ارشاد هم حضور پیدا نکرد و استاندار کردستان به دلیل فوت برادرش نتوانستند شرکت کنند، حتی یکی از معاونان استاندار نیز در این مراسم نبودند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان، فرماندار مریوان و جمع دیگری از مسئولان این شهرستان تنها مدیران حاضر در این برنامه بودند.

این در حالی است که اختتامیه دوازدهمین دوره این جشنواره با حضور وزیر وقت ارشاد اسلامی برگزارشد و انتظار می رفت لااقل یکی از معاونان وزیر در این مراسم شرکت می کردند.

نگاه مردمی  در بخش مرور نمایش ایستگاه صلواتی از اصفهان، بخش کودک و و نوجوان نمایش افسانه دیگ وکدو از کرمانشاه، در بخش مسابقه هم نمایش موسسه کاریابی از تهران  و در بخش آیینی  و سنتی هم  ایینه زندگی از مریوان برگزیده شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان مریوان هم سه جایزه به نمایش های رهگذر از مریوان، بمانی زایی از رشت و آرایشگاه صلواتی از اصفهان اهدا شد.

در بخش تجلیل از پیشکسوتان شهرام ملکی، فرامرزقلیچ خوانی و نامق خدایار تجلیل شد که نامق خدایار از هنرمندان حوزه تئاتر مریوانی و از جمله بازیگران مریوانی است که ازسال ۶۲ و در زمان جنگ در روستاهای مریوان تئاتر خیابانی اجرا می کرد.

نامق خدایارکه نجار نیز هست، به پاس خدمات و حمایت های قطب الدین صادقی بعد از دریافت هدیه و لوح سپاس خود، عصایش را که دست ساخته خودش است را به دکتر صادقی اهدا کرد و گفت: کاش برایم مقدور بود که آن را از طلا می ساختم وتقدیم قطب الدین صادقی هنرمند برجسته ایرانی و از فرزندان کردستان می کردم.

بخش آیینی و سنتی:

نوید لایجی آهنگساز نمایش  گیلدخت از لاهیجان برگزیده بخش موسیقی، در بخش طراحی فضا هم هیئت داوران با لوح تقدیر از طراحان نمایش گیلدبخت مجتبی خلیلی و امیر امینی تجلیل کرد.

اثر برگزیده طراح فضای در نمایش آیینی سنتی، طراح نمایش آیینه زندگی  حسین احمدی از مریوان بود.

با رای هیئت داوران کارگردان نمایش آیینه زندگی، فاروق حسن پور از مریوان شایسته تقدیر و  کارگردان  نمایش گیلدخت، آرزو علیپور از لاهیجان برگزیده این بخش شد.

در بخش ایده پردازی هم  نگار نادری نویسنده گیله بخت از لاهیجان شایسته تقدیر ونویسنده نمایش آیینه زندگی فاروق حسن پور از مریوان برگزیده شد.

بخش آزاد:

طراح پوستر و بروشورنمایش تندیسی برای شهر سعید سبحانی از مریوان با رای هیئت داوران این دوره از جشنواره شایسته تقدیر شد و جایزه بخش طراح  لباس هم به طراح لباس نمایش تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد اهدا شد.

با رای هیئت داوران آهنگ ساز نمایش گوش های پر حرف، محمد اسلامی از تهران شایسته تقدیر شناخته شد و گروه اجرایی لیلی و مجنون از بروجرد برگزیده این بخش شدند.

رضا ثلاثی طراح فضای نمایش  تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد مورد تقدیر قرار گرفت و طراحان فضای نمایش آخرین مرزهای اشتغال، سوران حسینی و آرام کرمی به عنوان برگزیده شناخته شدند.

بازیگری زن:

با رای هیئت داوران بیتا شهبازیان برای بازی در  نمایش دخترکبریتی از قروه و هلن محمدی برای نمایش تندیسی برای شهر از مریوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

رتبه نخست بازیگری زن را  الهه پورجمشیدی از تهران برای نمایش موسسه کاریابی، مهتاب زند برای نمایش تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد رتبه دوم و پریسا قلی پور از سنندج برای بازی در نمایش داد درد دارد رتبه سوم را کسب کردند.

بازیگری مرد:

با رای هیات داوران آرتین امجدی بازیگر نمایش دیوار از سنندج و خبات محمدی برای نمایش آخرین مرزهای اشتغال از مریوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

رتبه اول بازیگری مرد را حسین ایزدی بازیگر نمایش تولیدی لیلی و مجنون، مصطفی کولیوندی بازیگر دو نمایش ویروس و درد دل های روی خط حامل از ایلام و رتبه سوم را مختار محمدی بازیگر نمایش تندیسی برای شهر از مریوان به خود اختصاص دادند.

طرح و ایده

رتبه اول بخش طرح وایده هم با رای هیئت داوران به نویسنده تولیدی لیلی و مجنون پژمان شاهوردی  از بروجرد، رتبه دوم به نویسنده نمایش تندیسی برای شهر مختار محمدی از مریوان و رتبه سوم هم به نویسنده نمایش آخرین مرزهای اشتغال سوران حسینی از مریوان اختصاص یافت.

رتبه نخست کارگردانی را کارگردان نمایش تولیدی لیلی و مجنون پژمان شاهوردی از بروجرد، دوم به سوران حسینی کارگردان نمایش  اخرین مرزهای اشتغال و رتبه سوم هم به سعید خیراللهی کارگردان نمایش ویروس ازایلام کسب کردند.

از میان آثار بخش آیینی وسنتی چهار نمایش بمانی زایی، گیلدخت، نوروز بل و آیینه زندگی به جشنواره بومی و آیینی تیرنگ در مازندران راه پیدا کردند.

آثار راه یافته به جشنواره بین المللی فجر

با رای هیات داوران در بخش آیینی سنتی  نمایش های آیینه زندگی به کارگردانی فاروق حسین پوراز مریوان و گیلدخت به کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد به سی و ششمین جشنواره بین المللی فجر راه پیدا کردند.

در بخش آزاد هم به اتفاق آراء  ۹ نمایش بدون اولویت شامل تولیدی لیلی و مجنون، آخرین مرزهای اشتغال، ویروس، تندیسی برای شهر، موسسه کاریابی، بوکس، درد دل روی خط حامل، فرار از زندان و داد درد دارد به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی شدند.




صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater