حسین پارسایی می‌گوید هر چند منکر اهمیت سوپراستارها در جذب مخاطب نیست اما داستان «الیورتوئیست» آن قدر جذاب هست که مخاطب تنها به هوای دیدن بازیگر مورد علاقه‌اش به تماشای آن ننشیند.

 

پایگاه خبری تئاتر: همراهی حسین پارسایی و «الیورتوئیست» که از سال 92 شروع شد سرانجام در آبان پیش رو و پس از پایان ماه صفر، به ثمر خواهد نشست. تاکنون حضور مهناز افشار در نقش نانسی؛ سنگ صبور الیورتوئیست و دلباخته بیل سایکس و نوید محمدزاده و سعید چنگیزیان هر دو در نقش بیل سایکس؛ دزدی بی‌رحم، در نسخه موزیکال «الیورتوئیست» به کارگردانی حسین پارسایی قطعی شده است.

پارسایی که این روزها مشغول تمرین این اثر در طبقه هفتم تالار وحدت است در مورد وضعیت فعلی تمرین‌هایش گفت: «آثار موزیکال، آثاری بزرگ و پیچیده‌اند و کارگردانان آن‌ها به صورت توامان با چند مجموعه سروکار دارند؛ بخش ارکسترال اثر و گروه کُر، کرئوگرافی و طراحی حرکت و بازیگرانی که باید بتوانند ضمن در نظر گرفتن این دو بخش بازیشان را بکنند.»

پارسایی تصریح کرد: «پیش‌تولید ما از نیمه فروردین سال جاری آغاز شد و تمرینات ارکستر، تمرینات بازیگران نقش اصلی، تمرینات گروه کودک و نوجوان مربوط به صحنه‌های نوانخانه و تمرینات گروه مردمان شهر که بار اصلی فرم و حرکت را بر عهده دارند، با هم پیش رفته است. در مجموع 160 نفر در حوزه‌های مختلف و در سنین متفاوت در این پروژه حضور دارند.»

این عضو شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر در مورد این که انتخاب رهبر ارکستر و اعضای آن در چه مرحله‌ای قرار دارد هم گفت: «ما با چند ارکستر در حال اتود زدن و تمرین کردن هستیم و دو پارتیتور برای سازهای زهی و بادی داریم که در نهایت یا از فول ارکستر استفاده می‌کنیم یا بین سازهای زهی و بادی دست به انتخاب می‌زنیم که منوط به تصمیم رهبر ارکستر خواهد بود که به زودی معرفی‌اش خواهیم کرد.»‎ او همچنین احتمال استفاده از ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی ایران را به دلیل آن که برنامه‌های روزانه خود را دارند کم و منوط به تصمیم رهبری دانست که نامش اعلام خواهد شد.  

کارگردان «آرسنیک و تور کهنه» در مورد معیارهایش برای انتخاب بازیگران و سهم توانایی آن‌ها در جذب مخاطب هم توضیح داد: «داستان «الیورتوئیست» آن قدر جذاب هست که مخاطب با انگیزه‌هایی فراتر از دیدن بازیگر مورد علاقه‌اش به تماشای آن بنشیند. هرچند قطعا منکر توانایی سوپراستارها در جذب مخاطب نیستم اما وقتی صحبت از اثری هنری می‌کنیم که قرار است در تالار وحدت که محل اجرای آثار فاخر است روی صحنه برود حتما عوامل دیگری جز چهره بودن مطرح است. مهناز افشار از هر حیث صلاحیت ایفای نقش مهمی چون نانسی  را دارد. او علاوه بر همسرایی و فرم نقش مهم و تاثیرگذاری را  ایفا می کند. »  

نمایش موزیکال «الیور توئیست» به تهیه‌کنندگی مؤسسه حریر هنر شرق و براساس رمان مطرح چارلز دیکنز تولید شده است.









صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater