نمایش "تمام و دو داستان ناتمام" به کارگردانی محسن ظریفیان که این روزها در خانه نمایش آو روی صحنه است در سه اپیزود مسایل اجتماعی از جمله مهاجرت و جدایی را روایت می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر:  محسن ظریفیان کارگردان و بازیگر نمایش "تمام و دو داستان ناتمام" درباره این نمایش گفت: نمایش "تمام و دو داستان ناتمام" یک نمایش در ژانر اجتماعی است که در سه بخش اجرا می شود. در بخش اول 2 زوج جوان در موقعیت های مختلف با هم مشاجره می کنند. این مشاجرات بیشتر بر سر مشکلات و معضلاتی است که مردم در جامعه امروز ما با آن درگیر هستند که بیشترین مسئله آن درباره مهاجرت و بعد جدایی است.

وی ادامه داد: قسمت دوم این نمایش یک قصه فانتزی است که گفتگوهای میان دو قطره آب را در زمینه به چالش کشیدن میل انسان ها به جدا کردن را نمایش می دهد. در این قسمت می بینیم که دو قطره آب معتقد هستند که انسان ها حاضرند برای رسیدن به اهداف خود هرچیز را از هم جدا کنند. به عنوان مثال برای رسیدن به اکسیژن و هیدروژن به آب برق وصل می کنند تا مولکول های آن را از هم جدا کنند، این درحالی است که آب خود یک ماده اصلی در جهان است.

کارگردان نمایش "تمام و دو داستان ناتمام" بیان کرد: در بخش سوم این نمایش، آینده زوج جوانی را نشان می دهیم که در بخش اول از هم جدا شده اند. این دو در یک موقعیت مشابه و در یک بیمارستان بعد از سال ها همدیگر را می بینند. هر دو نفر با کسان دیگری ازدواج کرده اند اما شرایطشان از قبل هم بدتر شده است. ما در این نمایش می خواهیم نشان دهیم که نباید برای رسیدن به برخی از آرزوهایمان از هم جدا شویم.

ظریفیان با اشاره به اینکه اعضای گروه "ده-یک" فعالیت خود را از دوره دانشجویی و از دهه 70 و 80 آغاز کرده اند، گفت: طی این سال ها با حضور در جشنواره های تئاتر دانشجویی توانسته ایم موفقیت هایی را بدست آوریم، این بار نیز با نمایش "تمام و دو داستان ناتمام" در خانه نمایش آو اجرا خواهیم داشت.

ظریفیان در پایان تاکید کرد: این نمایش کاملا توسط بخش خصوصی آماده و اجرا می شود و هیچ گونه کمک هزینه ای از مرکز هنرهای نمایشی برای اجرای آن دریافت نشده است. ما در گروه "ده-یک" متون نمایشی را نیز خودمان می نویسیم چرا که به دنبال چیزهای جدید در تئاتر هستیم، البته ممکن است متن نمایش ها ضعف داشته باشد اما تلاش خود را خواهیم کرد تا کیفیت متن را بالا ببریم.

نمایش "تمام و دو داستان ناتمام" از اول تا 20 دی ماه هر شب ساعت 19 در خانه نمایش آو به روی صحنه می رود. این نمایش امروز 7 دی‌ماه ویژه فعالان رسانه‌ای اجرا می‌شود.

آخرین اجرای صحنه ای گروه "ده-یک" به اسفند ماه سال نود و یک در فرهنگسرای ارسباران برمی‌گردد که طی آن نمایش "هزار و یک، هزار و دو" با نویسندگی و کارگردانی سیدعلی معتضدی روی صحنه رفت.