دبیر گروه تئاتر دانشگاه سوره با بیان اینکه جشنواره دانشجویی تئاتر سوره برای برگزاری نیازسنجی شده است، گفت: این جشنواره هویت دانشجویی خود را به دور از نمادهای حرفه ای نادرست برای برگزاری حفظ کرده است.

 

پایگاه خبری تئاتر: فرزاد معافی روز سه شنبه در نشست خبری نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره که با حضور خسرو خسروی رییس دانشکده هنر، شکوفه ماسوری مشاور جشنواره، رضا مرشد دبیر، پوریا تهرانی دبیر اجرایی در دانشگاه سوره برگزار شد، تصریح کرد: نیازسنجی ها نشان داده که به دلیل حفظ هویت دانشجویی و استفاده مطلق از خلاقیت این قشر در جشنواره تئاتر سوره نسبت به دیگر جشنواره های دانشجویی، برگزاری آن مناسب است.

وی با اشاره به برگزاری کشوری این جشنواره در سال گذشته اظهار کرد: اتفاق مثبتی نبود و به لحاظ مالی و کیفیت ضربه هایی به جشنواره وارد شد زیرا به دلیل حجم زیاد آثار دقت داوری کم شد و اسکان گروه های شهرستانی هزینه بردار بود که بر همین اساس این دوره از جشنواره به غیر از بخش نمایشنامه نویسی فقط در سطح شهر تهران برگزار می شود.

معافی در خصوص بودجه دانشگاه سوره برای برگزاری این جشنواره تاکید کرد: سال 95 بودجه در نظر گرفته شده با دو برابر افزایش به 500 میلیون ریال رسید و امسال مقرر شده تا با افزایش 20 درصدی به تصویب برسد.

شکوفه ماسوری مشاور جشنواره نیز با تاکید بر اینکه جشنواره تئاتر سوره کاملا دانشجویی است، گفت: فقط با دو ساختار مالی و هیات علمی جشنواره به دانشگاه متصل می شود اما به طور کلی خودجوش و دانشجویی است.

وی با بیان اینکه جشنواره های دانشجویی دیگر، شکل دانشگاهی بودن را از دست داده اند خاطرنشان کرد: این جشنواره تمام بخش های تئاتری را در خود جای داده و شاخص های حرفه ای غیر قابل قبول آموزشی را حذف کرده و این نکات وجه تمایز محسوب می شود تا با وجود تمامی مشکلات مسیر را ادامه دهیم.

ماسوری با بیان اینکه در نخستین دوره های برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی سوره در تمامی بخش ها سه نفر به عنوان برتر انتخاب می شدند، تاکید کرد: در دوره اخیر به دلیل کمبود بودجه مقرر شد تا هیات داوران در هر بخش مسابقه یک جایزه به برگزیده و به نفر دوم دیپلم افتخار اهدا کنند.

محمدرضا مرشد دبیر نهمین دوره جشنواره تئاتر سوره نیز با بیان اینکه اساس این جشنواره آموزش و ارتباط است، تصریح کرد: این دوره را بر پایه مشاوره هایی که به ثبت نام کنندگان در بخش های مختلف داده می شود، برنامه ریزی کرده ایم.

وی با بیان اینکه امسال با افزودن بخش مشاوره از آغاز بازبینی ها تا پایان، از مسابقه فاصله گرفته و به کیفیت بیشتر پرداخته ایم، خاطرنشان کرد: در این دوره چهار بخش اصلی صحنه ای، تجربه اجرا، رپرتوآر کلاسی و نمایشنامه نویسی در نظر گرفته ایم که هیات بازبینی به گروه های حاضر برای افزایش سطح کیفی و تغییر در داوری مشاوره بدون اعمال نظر بدهند.

به گفته مرشد، پس از پایان جشنواره از برترین ها حمایت اجرایی و چاپی خواهد شد.

نهمین دوره جشنواره دانشجویی تئاتر سوره از پنجم تا دهم اسفند ماه به دبیری محمدرضا مرشد برگزار خواهد شد.






صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater