تئاتر اجتماعی ایران صاحب بخشی مستقل در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد.

پایگاه خبری تئاتر: از امسال بخش تئاتر اجتماعی ایران به بخش‌های اصلی این جشنواره اضافه می‌شود تا هنرمندان فعال در این حوزه آثار خود را برای معرفی و ارزیابی به جشنواره بیاورند.

محمد حبیب‌نژاد دبیر این بخش تازه در این باره توضیح داد: اسماعیل عالی‌زاد، دبیر جشنواره تئاتر با درنظر گرفتن حضور فعال هنرمندانی که بدون چشم‌داشت و  پشتوانه مالی و معنوی، سال‌های سال در این حوزه فعالیت کرده‌اند، همزمان با برنامه‌ریزی‌های جشنواره از مدت‌ها قبل دستور برگزاری این بخش را صادر کرده و دبیرخانه برنامه‌ریزی‌های اصلی این بخش را انجام داده است.

وی ادامه داد: به این ترتیب بخش تئاتر اجتماعی ایران، محصول مدت‌ها گفتگو و بحث هنرمندان فعال در این حوزه و جامعه‎شناسان و نظریه‌پردازان است و فرصتی برای معرفی و ارزیابی آثار و هنرمندان فعال در تئاتر اجتماعی ایران. این بخش از امسال به صورت مستقل در جشنواره راه‌اندازی می‌شود.

به گفته دبیر این بخش، تئاتر اجتماعی ایران امسال به صورت غیررقابتی و از سال آینده به عنوان بخشی رقابتی در جشنواره حضور دارد. برنامه‌های مربوط به تئاتر اجتماعی ایران در سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، در روزهای آینده اعلام می‌شود.