چاپ هشتم نمایشنامه «خانه برناردا آلبا» اثر فدریکو گارسیا لورکا شاعر و نویسنده شهیر اسپانیایی با ترجمه محمود کیانوش توسط نشر قطره راهی بازار نشر شد

 

پایگاه خبری تئاتر: «خانه برناردا آلبا»، آخرین نمایشنامه ی فدریکو گارسیا لورکای اسپانیایی است و به وسیله نشر قطره و با ترجمه محمود کیانوش، چاپ شده ست.

مضمون این نمایشنامه آشفتگی زندگی خانواده زنی 60 ساله است که شوهرش به تازگی فوت کرده و 5 دخترش از بیست ساله تا سی و نه ساله هنوز مجرد و خانه نشین هستند.

لورکا با نوشتن این نمایشنامه درباره یک خانواده خواسته نشان دهد که چگونه یک شخص به سبب آرزوهای برنیامده یا امیال سرکوفته خود، به سلطه بر زندگی دیگری، حتی فرزندانش تمایل پیدا می کند.

برای برناردا آلبا اجازه دادن به دختر بیست ساله اش آدلا در برخورداری از عشق و کامیابی، این واقعیت را به او القا می کند که زندگی خود او پوچ و بی معنی و با رنج و تلخی تلف شده است.

خواننده کتاب در مواجه با این اثر احساس می کند که در زیر چهره آشکار برناردا که سخت بی رحم و هولناک است چهره دیگری نهفته است از ویرانه زندگی زنی که همه عمرش را در تنهایی و محروم از عشق و لذت گذرانده است و ناخوداگاه نمی تواند تاب بیاورد و بپذیرد که دخترهایش از خوشبختی که او نداشته، بهره مند شوند.

چاپ هشتم نمایشنامه «خانه ی برناردا آلبا» اثر فدریکو گارسیا لورکا با ترجمه محمود کیانوش در قطع رقعی ، 104 صفحه و با قیمت 68,000 ریال توسط نشر قطره راهی بازار نشر شد.








صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater