مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه تا امروز تنها ۱۶ درصد از اعتبارات تئاتر تأمین شده است، ابراز امیدواری کرد تا آخر سال جاری موزه تئاتر افتتاح شود.

 

پایگاه خبری تئاتر- مهر: مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: موزه تئاتر از ضرورت‌ها و مطالباتی است که در حوزه تئاتر مطرح بوده است که در همین راستا سال گذشته گام‌هایی برای راه‌اندازی موزه تئاتر برداشتیم و به این ترتیب مکانی خریداری شد که البته به عنوان مکان اولیه موزه تئاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد چون این فضا برای آغاز کار مناسب است و موزه باید از فضای گسترده‌تری برخوردار باشد.

وی افزود: فضایی که برای این امر خریداری شده بین مجموعه تالار وحدت و تئاتر شهر در خیابان هنری کربن قرار دارد اما خوشبختانه شورای شهر تهران و مشخصاً آقایان مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران و حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در این زمینه بسیار با ما همراه هستند و از زمانی که شورای شهر جدید آغاز به کار کرده، وضعیت موزه را پیگیری می‌کنند و همچنین به دنبال این هستند که تئاتر نصر را به موزه تبدیل کنند.

مدیرکل هنرهای نمایشی یادآور شد: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت‌هایی که در اختیار شهرداری تهران است، برای موزه تئاتر استفاده کنیم؛ مثل فضاهایی که در حال حاضر در اختیار حوزه‌های تجسمی و موسیقی قرار گرفته است. در حال حاضر مکانی برای موزه خریداری شده، مراحل مطالعاتی و طراحی توسط بهروز غریب‌پور و تیم کارشناسی‌اش انجام شده و تقریباً آماده اجرای پروژه است.

شفیعی اظهار کرد: متأسفانه امسال با کمبود تخصیص اعتبار مواجه بوده‌ایم و امسال از آن سال‌هایی بود که به واسطه اتفاقات مختلفی که رخ داد که شامل تغییر دولت و مباحثی که در حوزه اعتباری دولت بود، تخصیص بودجه بسیار اندکی داشتیم اما انشاءالله اگر گشایشی در حوزه اعتباری صورت گیرد، بلافاصله این طرح را اجرایی خواهیم کرد و افتتاح موزه را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی درباره بودجه امسال اداره کل هنرهای نمایشی توضیح داد: در حوزه اعتبار بودجه تئاتر خوشبختانه توجهات بسیار خوبی در ۲، ۳ سال گذشته صورت گرفته است که این افزایش می‌توانست بسیاری از نگرانی‌های حوزه تئاتر را برطرف کند و در همین راستا به طور ویژه ابتدای سال اعتبار عملیاتی که قرار بود در اختیار تئاتر قرار گیرد، در شورای برنامه بودجه مطرح شد و غالب برنامه‌های ما مورد تائید قرار گرفت و در همین راستا اعتبار مناسبی نیز برای تئاتر مصوب شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: متأسفانه به دلیل اتفاقاتی که در حوزه اعتباری در کشور رخ داده، تخصیص کمی را دریافت کرده‌ایم و تا امروز که هشت ماه از آغاز سال گذشته، تنها ۱۶-۱۵ درصد اعتبار به تئاتر داده‌اند که بخش عمده‌ای از این دریافت‌ها نیز به شهرستان‌ها اختصاص داده شده است و همین امر باعث شده که بسیاری از برنامه‌های ما محقق نشود اما امیدوارم در ۶ ماه دوم سال این مشکلات حل شود تا بتوانیم طرح‌ها و ایده‌های مان را عملی کنیم.










صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater