نمایش «گلن گری گلن راس» نوشته دیوید ممت و کارگردانی فرید رحمتی تا سوم آذر ماه در تماشاخانه پایتخت به اجرا می رسد.

 

پایگاه خبری تئاتر: فرید رحمتی گفت: اجرای این نمایش در ژانر درام و براساس نمایشنامه دیوید ممت نویسنده آمریکایی از هفت آبان ماه و در یک سانس در تماشاخانه پایتخت آغاز شد.

وی افزود: در سال 1992 نسخه سینمایی ایننمایشنامه به کارگردانی «جیمز فولی» و با بازی «آل پاچینو» و «کوین اسپیسی» ساخته شده است.

سرپرست گروه تئاتر «ریما» ادامه داد: در این نمایش سعی شد که اجرایی کلاسیک، رئال و نوین نمایشنامه را داشته باشیم و در تمامی لحظات آن وفاداری به متن دیده می شود.

وی دلیل انتخاب این نمایشنامه برای اجرا را شخصیت پردازی قوی و جذاب، دیالوگ های صریح و بی پرده و زبان شیوای دیوید ممت عنوان کرد و افزود: برای اجرای این نمایش بیش از 9 ماه تمرین گروهی و تحلیل شخصیت انجام شد.

رحمتی در مورد قصه «گلن گری گلن راس» تصریح کرد: مدیر یک بنگاه املاک برای کسب درآمد بیشتر، مسابقه بی رحمانه ای بین مشاوران خود گذاشته و فقط فروشندگانی که بیشترین فروش ماهانه بنگاه را داشته باشند می توانند به کار خود ادامه دهند و مشاورانی که فروش کمتر از 50 درصد مورد انتظار را کسب کنند در فهرست سیاه قرار گرفته و اخراج می شوند.

وی با تاکید براینکه هدف مدیر بنگاه از این موضوع فقط کسب درآمد بیشتر است، ادامه داد: نقطه تاریک این رقابت بی رحمانه درنظر نگرفتن سابقه، گذشته درخشان و بدشانسی مشاور املاک در فروش است و فقط فروش ماهانه بیشتر املاک شرط ادامه همکاری بنگاه با مشاوران است.

رحمتی به فضای مردانه و خشن این نمایش اشاره و تصریح کرد: مشاوران املاک در این رقابت از خوی انسانی خود فاصله گرفته و با استفاده از هر روشی، سعی در کسب درآمد بیشتر و حفظ شغل خود دارند.
سرپرست گروه تئاتر ریما خاطرنشان کرد: نمایش «گلن گری گلن راس» به یاد استاد حمید سمندریان از هفتم آبان آغاز و تا سوم آذر ماه، هر روز به جز ایام تعطیل، ساعت 17 در تماشاخانه پایتخت به صحنه می رود.

وی از آرمین مهدیلو، امین رقیب دوست، سپهر طهرانچی، فرید رحمتی، مهیار اسلامی، دانیال محسنی و علی اشمند با عنوان بازیگران نمایش «گلن گری گلن راس» نام برد.

رحمتی پیشتر نمایش های «غرب غمزده» و «جمجمه ای در کانه مارا» را به صحنه برده است.











صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater