محمد رحمانیان قرار است اواخر سال علاوه بر اجرای نمایش "آرش ساد"، نمایش "آخرین روزهای اسفند" را که تئاتری موزیکال است با حضور اشکان خطیبی در تالار وحدت به صحنه ببرد.

پایگاه خبری تئاتر: محمد رحمانیان قصد دارد بعد از اجرای نمایش " آرش ساد" که قرار است آن را بهمن ماه در تالار وحدت روی صحنه ببرد نمایش "روزهای آخر اسفند" را با حضور اشکان خطیبی در همین سالن اجرا کند. خطیبی علاوه بر بازی، مجری طرح این اثر نمایشی هم هست.

این اثر نمایشی با نگاهی به نمایشنامه " ایکواس" پیتر شفر نمایشنامه نویس انگلیسی نوشته شده و در واقع یک music performance یا موسیقی - نمایش به حساب می آید. گفتگو و کلام در این اثر نمایشی کمتر به کار برده می شود و بیشتر قرار است موسیقی و ترانه در کار مورد استفاده قرار می گیرد.

این اثر نمایشی با نگاهی به موسیقی پاپ - راک شکل گرفته و از تلاش های خوانندگانی چون فرهاد مهرداد و فریدون فروغی که از پایه گذاران موسیقی پاپ - راک در ایران به حساب می آیند نیز یاد می شود. این نمایش یک بازیگر زن و یک بازیگر مرد دارد و یک گروه ارکستر به سرپرستی بهروز صفاریان روی صحنه اجرای زنده خواهند داشت.

داستان نمایش "در روزهای آخر اسفند" در یکی از بعد از ظهرهای آخر اسفند می گذرد. یک پزشک جوان روانکاو به نام بهار عارف که تخصصش در جرم شناسی است در انتظار بیماری است که جرمی مرتکب شده و با پای خود به پلیس مراجعه کرده است و قاضی پرونده برای کشف جنبه های پنهان جرم او را نزد روانکاو فرستاده است. این بزهکار شخصیتی دو قطبی دارد و به خاطر علاقه زیادش به موسیقی و فرهاد مهرداد نام خود را هم به فرهاد تغییر داده است...

محمد رحمانیان که بیش از یک سال است به همراه همسرش مهتاب نصیرپور در کانادا به سر می برد قرار است قبل از اجرای این نمایش، " آرش ساد" را که برگرفته از برخوانی " آرش" نوشته بهرام بیضایی و نمایشنامه " ماراساد " نوشته پیتر وایس است 21، 22 و 23 بهمن ماه در تالار وحدت به صحنه ببرد. وقایع این اثر نمایشی در یک بیمارستان روانی اتفاق می افتد.

این نمایش نگاهی به تخریب بیمارستان روانپزشکی آزادی نیز دارد که در 26 دی ماه سال گذشته لودرهای شهرداری تهران در حالی که بیماران هنوز در بیمارستان بودند اقدام به تخریب این بیمارستان کردند. در پی این اقدام که در نیمه شب رخ داده بود، عده‌ای از بیماران در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف بیمارستان سرگردان شدند.
 
مهتاب نصیرپور، آریا آریانژاد، مارال بنی‌آدم، رامین بیات، میلاد حمیدی، رضا راد، پرستو رحمانیان و... در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.