تعطیلی روز سه‌شنبه تئاترها با واکنش منفی برخی هنرمندان همراه بوده است. علیرضا کوشک‌جلالی آن را ترغیب به تنبلی توصیف کرده است.

 

پایگاه خبری تئاتر- تسنیم: روز گذشته طی ابلاغیه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی تئاترها به سبب اعلام عزای عمومی در پی زلزله غرب کشور تعطیل شده و این اتفاق با واکنش برخی هنرمندان روبه‌رو بوده است.

علیرضا کوشک‌جلالی که تنها دو روز از آغاز نمایش خود، «در انتظار آدولف» در ایرانشهر می‌گذرد در یادداشتی نوشته است:

«توجه توجه! هنگامی که زلزله قسمتی از کشور را به خاک و خون کشید، در شهرهای دیگر کشور به جای این که با کار بیشتر، چه در زمینه اقتصادی و چه درزمینه هنری، به کمک قربانیان بشتابیم، بهتر است تمام برنامه‌های هنری و اقتصادی کشور را تعطیل کنیم و با سفرهای تفریحی به شمال و دیگر نقاط دیدنی کشور و با دید و بازدیدهای مکرر، یاد قربانیان را زنده نگه داریم و امیدوار باشیم تا پس‌لرزه‌ای، تعطیلات مناسبتی (به مناسبت زلزله) را طولانی‌تر کند تا تعطیلی یک روزه مناسبتی، چند روز کش بیاید و بچسبد به پنجشنبه و جمعه، تا بتوان با خیال راحت خستگی چند هزاره تنبلی به مناسبت «کار نکردن مناسبتی» را از تن به در کنیم، «بنشینیم» و حسابی به زلزله‌زدگان «بیاندیشیم!»

حسین توتونچیان، مدیر سایت ایران‌کنسرت که مسئولیت بلیت‌فروشی برخی از نمایش‌ها از جمله «به مناسبت ورود اشکان»، «شوایک»، «اپراتور نسل چهارم» و ... را به عهده دارد اعلام کرد «ما همه مبالغ را ظرف امروز عودت دادیم. هیچ کس از ما طلبی ندارد. تمام عودت‌ها با کارمزد کارت به کارت رخ داده است.»

با توجه به این وضعیت یک پرسش مطرح است. خسارت وارد شده به بازگشت مالی ناشی از پیش‌فروش بلیت‌های تئاتر را چه کسی پرداخت خواهد کرد؟








صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater