نمایش "آش سرخ پشت پا" از فردا در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود.

 پایگاه خبری تئاتر:  نمایش "آش سرخ پشت پا" به نویسندگی و کارگردانی خسرو امیری از فردا- یکشنبه، 15 دی‌ماه- در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود.

 
این نمایش که در بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ی ماه توانست جایزه‌ی اول نویسندگی و سوم بازیگری مرد را دریافت کند داستان "امیر آرتیست"؛ از مردمان پایین شهر؛ را بیان می‌کند که به اتهام قتل دوستش محکوم به اعدام است. او که به زبانی خاص، متعلق به لوطی‌های زمان قدیم مسلط است، زندگی‌اش سوژه‌ی یک گروه فیلمساز می‌شود. در هنگام ضبط داستان زندگی‌اش او اعتراف می‌کند که مرتکب قتلی نشده اما واقعیت این است که حکم اعدام او صادر شده است.
 
خسرو امیری؛ نویسنده و کارگردان "آش سرخ پشت پا"؛ درباره‌ی نمایش خود گفت: متن این نمایش، اثری مبتنی بر یک کار پژوهشی چهار ساله است که با محتوای اخلاقی و انسانی به یک نوع تیپ زبانی می‌پردازد. داستان نمایش از نظر من داستانی عامه‌پسند است که با همه‌ی مخاطبینش ارتباط برقرار می‌کند و می‌دانم تماشاگران از اجرای ما استقبال خواهند کرد.
 
وی با توجه به دریافت جوایز اثرش در جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ی ماه، اظهار داشت: من متن اثرم را نه برای جشنواره، که برای مردم و تماشاگرانم نوشته‌ام. معتقدم نوشتن نمایش‌نامه فقط صرف حضور در جشنواره‌ها کار درستی نیست چراکه در آن صورت گویا فقط سلایق مدیران جشنواره‌ها ملاک خواهد بود و نه مردم. اگر قرار باشد فقط برای خوشایند جشنواره‌ها متن‌ها نوشته شوند به هیچ کجا نمی‌رسیم.
 
این نویسنده افزود: من معتقدم، این مردم‌اند که داور اصلی آثار نمایشی هستند و نه داوران جشنواره‌ها. تعهد اصلی هر نویسنده‌ای در وهله‌ی اول، تعهد به اخلاق و اعتقاد به اصول انسانی است. اگر قرار باشد فقط برای خوشایند یک جریان خاص شروع به متن نویسی کنیم، کارمان با مزدوری هیچ فرقی نخواهد داشت.
 
گفتنی است تنها بازیگر این نمایش که توانسته جایزه‌ی سوم بازیگری را از بیست و دومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ی ماه دریافت کند، کوروش شاهونه است و طراحی لباس و صحنه را نیز شکوفه قنبری برعهده داشته است.
 
یادآور می‌شود نمایش "آش سرخ پشت پا" به نویسندگی و کارگردانی خسرو امیری از فردا- یکشنبه، 15 دی‌ماه؛ ساعت 18:30- در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود.
 
تماشاخانه‌ی ماه واقع در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به تقاطع حافظ است