فاز دوم از رپرتوار نمایشنامه خوانی گروه تئاتر «گیتی» به سرپرستی و کارگردانی روح الله جعفری بهمن ماه در تئاتر شهر برگزار می شود.

 

پایگاه خبری تئاتر: روح‌الله جعفری سرپرست گروه تئاتر «گیتی» قصد دارد فاز دوم از رپرتوار نمایشنامه خوانی این گروه تئاتری را بهمن ماه در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر برگزار کند. عواید فروش بلیت این رپرتوار مانند فاز اول آن به امور خیریه و فعالیت های انسان‌دوستانه اختصاص دارد.

جعفری در فاز دوم این جلسات نمایشنامه خوانی آثار یک نویسنده ایرانی را که به عنوان یکی از سه ضلع مثلث نمایشنامه نویسان معاصر ایران به حساب می آید، اجرا می کند. در این رپرتوار ۱۰ نمایشنامه از یکی از نویسندگان شناخته شده که تا به حال کمتر به او پرداخت شده است، انتخاب شده و در طول ۱۰ شب اجرا خواهد شد.

بیش از ۱۰۰ هنرمند در این پروژه همکاری خواهند داشت.

فاز اول این رپرتوار نمایشنامه خوانی در سال ۹۴ و در حمایت از هنرمندان بیمار تئاتر اجرا شد که در آن هفت نمایشنامه «آنتیگونه» سوفوکل، «مکبث» شکسپیر، «باغ آلبالو» آنتوان چخوف، «عروسی خون» لورکا، «شازده کوچولو» آنتوان دو سنت اگزوپری، «آخرین گودو» و «عنکبوتی در زخم» ماتئی ویسنی‌یک خوانده شدند.

آخرین اجرای عمومی روح الله جعفری در مقام کارگردان نمایش «من چجوری ممکنه یه پرنده باشم؟» بود که در سال ۹۲ در سالن چهارسو تئاتر شهر به صحنه رفت.






صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater