مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در پیام کوتاهی تئاتر کودک و نوجوان را تئاتری که دغدغه امروز و فردا را دارد دانست.


پایگاه خبری تئاتر: در پیام مهدی شفیعی آمده است: تئاتر، اندیشه است و اندیشه می­آفریند. روزي دانش آموزي است كه شادمانه، شوقِ آموختن دارد و روزگاري، آموزگاري كه فروتنانه، شورِ بخشيدن . تئاتر، با ديگران، تئاتر است و اين ديگران، جمعيت جهان است. هنري كه به هر رنگ و نژاد و زبان، به اجابت آرزوهاي آدمي، ايمان دارد.

     بيست و چهارمين جشنواره ي بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان، تجلي تئاتري است كه به ديگران مي انديشد. تئاتري كه دغدغه ي امروز و فرداي مخاطبان خويش را دارد. مقصد آن، نه مجال کوتاه جشنواره كه راه دور و درازي است كه هر آينه آغاز آن، همتی است در قامت خواستن که به یمن تعقل، تلاش و همراهی به توانستن می رسد.

     اين جشنواره جستجوگر دغدغه هايي است كه بي هيچ درنگي، بايد ديده و شنيده شوند و به غنيمتِ گونه­هاي نمايشي و در همراهي شگردها و شيوه هاي نوين آموزشي، بازپروري شوند و به عنوان الگوهاي اجتماعي در حوزه ي كودك و نوجوان، معرفي گردند. شرط نخست تحقق اين آرمان، همقدمي خانواده ها در مسیر روشن اعتماد آفريني و شوق بخشي تئاتر است و درک و پذیرش دنیای کودکان که بی هیچ پیرایه­ای باید که همراهش شد.

   پاییز امسال رخداد مصیبت بار زلزله را با خود به شهرهای پرخاطره مقاومت و دفاع آورد و برخی از هم میهنان شریف ما را با درد و اندوه آزرد. این آزردگی و به ویژه تلخی هایی که بر کودکان عزیز این شهرها حادث شد  قلب ایران را به درد آورد. باامید به سلامت و آرامش این هموطنان شریف،  آرزومندم در اين دوره از جشنواره، اهتمام هنرمندان بر خلق آثاري با مضاميني از ارزش هاي تربيتي و آموزشي متمركز شود تا  با شناخت دنیای شگفت کودکان و به كارگيري شيوه هاي نوين نمايشي، نگارگر آرزوها و اميدها و سرمايه هاي ميهن مان گردد. دستمريزاد به همدان و مردمان خردمندش كه ميزبان بي دريغ تئاتر بوده اند و فروتنانه از هنرمندان، گروه هاي نمايشي، داوران، پيشكسوتان، عوامل اجرايي، مديران ارجمند استان و كشور قدردانی می نمایم. مهدی شفیعی. مدير كل هنرهاي نمايشي

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 9 آذر ماه طی مراسمی با حضور کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و جمعی از هنرمندان شناخته شده کشور به طور رسمی کار خود را آغاز می کند.







صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater