کتاب «تکرار» و نمایش «پدر» در قالب دو نشست مستقل این هفته در مرکز فرهنگی شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار می گیرند.

 

پایگاه خبری تئاتر: مرکز فرهنگی شهر کتاب این هفته در قالب دو نشست، نمایش «پدر» و مجموعه درام معاصر فرانسوی و همچنین، کتاب «تکرار» نوشته سورن کی یر کگور را با حضور منتقدان و اهالی فرهنگ مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

نمایش‌نامه‌ «پدر» نوشته‌ فلوریان زلر نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی، از جمله آثار مجموعه‌ درام معاصر فرانسوی است که به قلم ساناز فلاح‌فرد ترجمه و توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

هر نمایش‌نامه در نهایت متنی است گشوده؛ گشوده به روی اجراهایی کثیر و مختلف به روی صحنه‌ تئاتر و البته حتی از این هم گشوده‌تر، به روی بی‌شمار خوانندگانی که آن را خوانده‌اند. نمایش پدر از اول آذر هر شب در سالن شماره‌ یک پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

نقد و بررسی نمایش «پدر» و درام معاصر فرانسوی در قالب نشست ویژه شهر کتاب از ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۱۳ آذر با حضور بازیگران این نمایش، چنگیز جلیلوند، میرطاهر مظلومی، فقیهه سلطانی، محسن بهرامی، سوگل خالقی، ساناز فلاح‌فرد و کارگردان اثر محمود زنده‌نام در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود. 

در این مراسم همچنین، مجموعه‌ آثار «درام معاصر فرانسوی» با ترجمه‌ ساناز فلاح‌فرد رونمایی می‌شود.

دیگر نشستی که این هفته در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود، نشست نقد و بررسی کتاب «تکرار» است. این کتاب یکی از آثار کم نظیر ادبی - فلسفی کی یر کگور است که جنبه های روان شناسانه و زیبایی شناسانه دارد.

کی یرکگور در ۱۶ اکتبر ۱۸۴۳ دو کتاب «ترس و لرز» و «تکرار» را در یک روز منتشر کرد که هر دو در مواردی مضامین مشترک و مرتبطی دارند. آیا تکرار ممکن است یا نه؟ چه ارزشی دارد؟ آیا یک چیز با تکرار شدن بهتر می‌شود یا کاستی می‌پذیرد؟ کی یرکگور در کتاب «تکرار» به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

کتاب «تکرار» به تازگی با ترجمه‌ صالح نجفی توسط نشر مرکز منتشر شده است.

نشست نقد و بررسی این کتاب هم روز سه‌شنبه ۱۴ از ساعت ۱۶:۳۰ با حضور مراد فرهادپور و صالح‌ نجفی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.






صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater