کارگردان "موومان" با اشاره به آماده‌سازی این اثر برای بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر از پررنگ شدن عنصر حرکت و استفاده از ایجاز در این نمایش شاعرانه برای به تصویر کشیدن روابط چهار شخصیت که در گذشته با یکدیگر ارتباطاتی داشته‌اند، خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر:  مرتضی غفاری درباره آماده‌سازی نمایش "موومان" برای حضور در بخش نسل نو تئاترگفت: خوشبختانه به تازگی قسط اول گروه‌ها به مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت شده است که البته امیدوارم دبیر جشنواره به مبلغی 11 میلیون تومانی که در فراخوان به آن اشاره شده بود پایبند باشد و آن را به گروه‌های بخش نسل نو پرداخت کند.

وی ادامه داد: این نمایش از فضایی شاعرانه برخوردار است و هدف ما نیز در اجرای این اثر نمایشی ترسیم فضایی شاعرانه است. همانطور که یک شاعر تلاش می کند در انتخاب واژه ها دقیق باشد ما نیز تلاش می کنیم در نمایش "موومان" ایجاز را رعایت کرده و عناصر و المانها را به شکلی گزیده انتخاب کنیم.

غفاری درباره طراحی صحنه نمایش توضیح داد: در این نمایش طراحی صحنه به شکل معمول وجود ندارد و بازیگران همه عناصر زمانی و مکانی را خودشان روی صحنه می‌سازند. "موومان" روایت سفر چهار مسافر گمنام در یک کوپه قطار است و محور کار بر شرح ارتباط این افراد با یکدیگر و همچنین اتفاقاتی که بین آن‌ها در کوپه قطار رخ می‌دهد، استوار است. در واقع این چهار نفر در گذشته ارتباط‌هایی با یکدیگر داشتند اما خودشان از این روابط بی اطلاع هستند و بیشتر از خودشان این تماشاگر است که در طول اجرا پی به رابطه های این افراد می‌برد.

این کارگردان درباره ایده شکل گیری این نمایش عنوان کرد: علاقمند بودم نمایشی را اجرا کنم که وقایعش در یک کوپه قطار رخ می‌دهد این ایده را با دوستم محمد زارعی که نویسنده است مطرح کردم و او نیز به این ایده شخصیت و فضا داد. در نهایت نیز متن نمایشنامه در زمان تمرین با بازیگران شکل گرفت و تکمیل شد.

وی درباره انتخاب نام "موومان" برای این اثر نمایشی گفت: موومان یک تقسیم‌بندی موسیقایی است و به زبان انگلیسی نیز موومنت به معنای حرکت است. از آنجا که حرکت در اجرای ما از اهمیت فراوانی برخوردار است و در همه عناصر نمایش بسط و گسترش پیدا کرده این نام برای کار انتخاب شد تا به عنصر حرکت در نمایش نیز پهلو بزند.

مرتضی حسین‌زاده، میترا گرجی، آوا شریفی و شکیب شجره به عنوان بازیگر در این نمایش 50 دقیقه‌ای به ایفای نقش می پردازند.